×

Így lesz a tetovált lányból Audrey Hepburn

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2022. 01. 11.

Az Apple Studios legújabb életrajzi produkciójában nem más fogja alakítani az Oscar-díjas színésznőt és stílusikont, mint Rooney Mara. És most, hogy mondják, tényleg van hasonlóság közöttük!

Mert azon túl, hogy hasonló arccsonttal rendelkeznek és mindkettejük számára kiemelten fontosak a humanitárius projektek is, mégis ki játszhatna jobban egy Givenchy-múzsát, ha nem egy Givenchy-múzsa? Valószínűleg így gondolta ezt a szupertehetséges olasz filmrendező, Luca Guadagnino is, akinek neve a nem kevés díjat, többek között Oscart is besöpört Szólíts a neveden című alkotás kapcsán lehet ismerős. (Aki esetleg nem látta, gyorsan pótolja!) Visszatérve a Hepburn-sorozatra, a cselekményt illetően még nem árultak el semmit az alkotók, de ezzel a stábbal valószínűleg nem éri majd csalódás sem a film, sem a divat rajongóit.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rooney Mara (@rooney.mara)

Addig is megosztunk veletek egy cikkrészletet Fogas Krisztina tollából, amelyet az Álom luxuskivitelben című film ikonjáról és a legendás francia tervezőről, Hubert de Givenchyról írt, és amely a Fashion Street Magazine SS21-es lapszámában jelent meg.

A szenvedély szálai

A zseniális divatkreációk nem légüres térben születnek. A divattervezők ihletett pillanataiban a magánéleti magaslatok és mélységek kreatív energiává alakulnak, így lesznek a kollekciók egy-egy szerelemi történet örök mementói. A tervezői életművek mögött álló érzelmi viharok nyomába eredtünk, hogy bebizonyosodjon, amit mindig is éreztünk: a legjobb kollekciókat épp az elkészítésüket övező szerelmi boldogság és gyötrelem teszi hitelessé.

Hubert de Givenchy és Audrey Hepburn

Egy félreértésnek köszönhető találkozásuk mindkettőjük karrierjét az egekbe repítette, legendás kapcsolatuk pedig – habár sokak szerint csak plátói volt – életük végéig lángolt. A fiatal Audrey Hepburn 1953-ban, első jelentős filmsikere, a Római vakáció után Párizsban keresett ruhákat következő filmje, a Sabrina forgatásához. Az akkor még ismeretlen Givenchy éppen saját kis tervezőstúdiójának felfuttatásán dolgozott, amikor bejelentkezett hozzá Ms. Hepburn. A húszas éveiben járó Givenchy nagy reményekkel készült a találkozóra, abban a hiszemben, hogy a nagy hollywoodi sztár, Katharine Hepburn teszi majd tiszteletét nála. Annál nagyobb volt a meglepetése, amikor a szalonba egy 24 éves kecses lány érkezett egyszerű csíkos t-shirtben, nadrágban, valamint egy piros szalaggal átkötött szalmakalapban. Audrey felpróbált néhányat a letisztult szabásvonalú, modern darabok közül, majd felkérte Givenchyt, hogy tervezze meg ruhatárát következő filmjéhez. A tervező zavartan visszautasította, de Hepburn nem tágított. Givenchy később így emlékezett arra a napra: „Vacsorára invitált, ami akkoriban elég szokatlannak számított egy hölgy részéről. A vacsora alatt pedig rájöttem, hogy ő egy angyal.” Hepburn szintén istenítette őt: „Csak az ő ruháiban érzem, hogy önmagam vagyok. Sokkal több mint egy tervező, személyiséget hoz létre.” A film jelmezeit Oscar-díjjal jutalmazták, Audrey pedig szerződésben rögzítette, hogy elkövetkezendő filmjeiben ruhatárát csakis Givenchy tervezheti. De a mozivásznon túl is segítette karrierjét, személyes ruhatárát is tőle rendelte, részt vett a kollekciók kampányaiban és a 21. század egyik legnagyobb hatású darabja is közös munkájuk eredménye: az Álom luxuskivitelben nyitójelenetében látható, olasz selyemből készült kis fekete ruha divattörténelmet írt. Amikor a színésznő 1992-ben megtudta, hogy rákos lett, utolsó kívánsága az volt, hogy hazatérhessen: Givenchy lélegeztetőgéppel felszerelt magángépet szerzett, hogy múzsája Svájcba utazhasson. Amikor Tolochenaz kis falujába megérkeztek, még egy utolsó karácsonyt együtt töltöttek. Audrey január 20-án hunyt el, a férfi végig mellette maradt. Givenchy később könyvet írt „To Audrey with Love” címmel, melyben úgy fogalmaz, hogy barátságuk olyan volt, mint egy házasság. „Igéző nő volt, a szerelem és a szépség inspirálója, és a tündérek sohasem tűnnek el teljesen.”

cover: Getty Images