A hazai divathetet követően Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekciójának darabjait.
A négy legnagyobb nemzetközi divathét között számon tartott Milano Fashion Weeken mutatkoztak be a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjának résztvevői február végén az olasz divatfővárosban. Míg az ABODI, az Elysian, Kata Szegedi és a THEFOUR a február 26-án megrendezett Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján bizonyított – a tervezők ismét a nemzetközileg elismert stylist, Paolo Turina segítségével készültek fel –, addig a kifutók mellett a Fashion HUB kiállítótere is megtelt magyar tervezésű darabokkal az olasz divathét alatt a CUKOVY a NINI és a ZSIGMOND jóvoltából, így összesen hét hazai márka munkái voltak megtekinthetőek.
A kiállítás a magyar kortárs divat kiemelkedő válogatásába engedett betekintést, hiszen a ruhák mellett egyedi táskák várták a nemzetközi vendégeket. Emellett a CUKOVY márka külön prezentációt tartott, amiért korábban elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A magyar tehetségek iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. A Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a nemzetközi látogatók, a Budapest Select Collective Fashion Show-t élőben közel 250 látogató követte. A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Carlo Capasa, a CNMI vezetője vagy Suzy Menkes újságíró és divatkritikus.
Photo Credit: @IMAXTREE