A Magyar Divat & Design Ügynökség a Deák Palotában kínál lehetőséget a magyar márkák számára, hogy egy szűk hazai közönség előtt és szigorú egészségvédelmi szabályok betartása mellett mutassák be a 2020-as őszi-téli kollekcióikat szeptember 10. és 13. között, melynek darabjait a Fashion Streeten felállított pop-up store-ban is megvásárolhattok majd.
Az őszi esemény számos ponton rendhagyónak minősül – az MDDÜ rendkívüli szabályok betartása mellett egy szűkebb hazai közönség előtt valósítja meg a szeptemberi divathetet. A tervezők – köztük Zsigmond Dora menswear, Nubu, Artista, Cako, Maison Marquise, Tomcsanyi, Alma Vetlényi, Romani, Sármán Nóra, Varga Viktória, Celeni, Elysian és Zoób Kati – a Budapest Central European Fashion Week történetében először ezúttal trunk show formájában mutatják be a 2020-as őszi-téli kollekcióikat.
Az esemény a Young Talents Show divattervezőinek bemutatkozásával veszi kezdetét, akik a rendezvényen való szerepléssel egy inspiráló szakmai közegben mutathatják be tudásukat, amelyet egy hat hónapos mentorálási program követ majd.
A BCEFW részeként egy pop-up store, azaz egy ideiglenes üzlet is megnyitja kapuit a Fashion Streeten, így már a helyszínen is megvásárolhatóak lesznek a tervezők kollekciói.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Fashion Streettel karöltve ezzel igyekszik a tervezőknek segíteni abban, hogy a járvány miatt kiesett bevételeiket pótolni tudják. Az érdeklődők szeptember 10. és 20. között tekinthetik meg a belvárosi üzlet kínálatát, ahol olyan tervezők kiegészítői is helyet kapnak, akik kiállítóként vettek volna részt az elmaradt tavaszi eseményen.
A vírushelyzet alakulása és az ezzel járó bizonytalanság miatt emellett szükségszerűvé vált a következő budapesti divathét újragondolása is, ezért a szervezők úgy döntöttek, hogy runway videók formájában, azaz online valósítják meg a 2021-es tavaszi-nyári kollekciókat felvonultató bemutatókat, így az októberben esedékes Budapest Central European Fashion Weeket október 6-án és 7-én online tekinthetik majd meg az érdeklődők. A magyar márkák mellett a közép-európai régió több más tervezője is bemutatkozik tavaszi-nyári kollekciójával, ezzel pedig – digitális térben ugyan – de egy lépéssel ismét közelebb kerül Magyarország a divatipar régiós meghatározó szerepéhez.