×

Száz különböző címlappal ír újra divattörténelmet a Vogue

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2020. 08. 28.

100 címlap, 100 ember, 100 történet a Vogue Italia szeptemberi magazinjának témája, amivel a divatlap megint kitolja a magazinkészítés határait.

„Olyan időket élünk, ahol az ember két dolgot tehet: csöndben marad vagy ordít.”

– mondja Emanuele Farneti, a Vogue Italia főszerkesztője. A magazinnál már áprilisban merészet léptek: egy teljesen üres, hófehér címlappal jött ki a magazin, amely az egészségügyben dolgozók előtti tisztelgés mellett a tiszta lappal indulás lehetőségének szimbólumának üzenete volt. A szeptemberi Hope hívószavú magazinjuk pedig hangot szeretne adni sokaknak, hogy a reményről és a szépségről beszélhessenek.

View this post on Instagram

100 covers, 100 people, 100 stories, 100 cover stars for the September Issue of Vogue Italia, on newsstands tomorrow. @KaiaGerber in @Prada photographed by @Mark_Borthwick and styled by @mr_Carlos_Nazario. #VogueItalia100 —— “At times like these human beings can do one of two things: shut up or shout. Last April, when we decided to leave our cover white, we were convinced that silence was the right message of respect and reserve” says Vogue Italia’s Editor-in-Chief @EFarneti. “Now, instead, with the onset of a new season that will in many ways be crucial, we think this is the moment to raise our voices and talk about hope and beauty. For the first time, we have shot and printed 100 covers. Each of them is dedicated to an individual protagonist. It is the portrait of a community that, having waited diligently, now finds itself making a fresh start”. The creative director @FerdinandoVerderi, who conceived the project, explains the process: “Almost a performance lasting days, with its succession of photo shoots and its artistic essentiality. The idea is very simple: more is more.” tells Verderi. “A challenge to the canons of quantity with which fashion has always measured itself. A celebration of diversity and uniqueness, a desire for rebirth that, once printed, becomes a collective experience. We shot the 100 cover stars individually in a simple studio in NY with Mark Borthwick, the historic Vogue Italia figure who returns after decades. We casted 100 people with interesting stories, talented people in the most diverse fields, icons of the past, people who have nothing to do with fashion, of all ages. We then asked each of them to tell us the story of their life in a minute. A project that aims to become a document of our times”. —— Full credits: Editor-in-chief @EFarneti Creative director @FerdinandoVerderi Casting Directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio Hair @Jawaraw @artpartner using @dysonhair Makeup @SusieSobol_makeup @julianwatsonagency Post Production @SipkeVisser @frisianpost On set production @Alexispf @apstudioinc

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@therealDonnaJordan 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@Ash_Foo 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

A magazin újból történelmi címlappal jelentkezik – azaz nem is eggyel, hanem egyszerre százzal, ugyanis a Hope száz különböző címlapsztárral és száz egyedülálló történettel kerül az újságárusok polcaira. A projektet Ferdinando Verderi kreatívigazgató találta ki, aki így mesél a munkafolyamatról:

„A fotózás olyan volt, mint egy napokig tartó performansz, ahol minden egyes kép egy műalkotássá vált. A száz címlappal az ötlet nagyon egyszerű: a több az több.”

Emellett hozzáteszi, hogy a magazin a különbözőséget és egyediséget ünnepli, a lapszám pedig egyfajta közös tapasztalássá emelkedik mindannyiunk jelen idejű megéléseiről.

View this post on Instagram

@Emrata 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@GuinevereVanSeenus 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@jujujuxiaowen 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@Sasha_Pivovarova 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

A címlapokat egy szimpla New York-i stúdióban lőtték Mark Borthwickkel, aki évtizedek uátn tér vissza Vogue-családhoz ezzel a száz címlappal. A címlapszereplők kiválasztásakor nagyon fontos volt a szerkesztőség számára, hogy különböző területekről érkezzenek a szereplők és tehetségesek legyenek a munkájukban – de ezen felül igazából sem korbeli, sem nembeli, sem pedig származásbeli megkötések nem voltak a címlapsztároknál.

View this post on Instagram

@Kumari_Seshasai 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@Asia_Chow 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@jujujuxiaowen 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

View this post on Instagram

@BethannHardison 100 covers, 100 people, 100 stories The September Issue of Vogue Italia #VogueItalia100

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

A Vogue emellett mindegyikőjüket arra kérte, hogy egy percben meséljék el a történetüket: ezek minden egyes lapszámban külön olvashatók. A projekt pedig összességében a jelen időt akarja ezzel a rendhagyó címlapsokasággal dokumentálni.

A magazin szeptember elsejétől elérhető, szerintünk érdemes beszerezni egyet (vagy százat?) belőle!