×

Ruhaüzlet helyett inkább zöldségpiacot nyitott a Prada

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 10. 7.

Lehetett volna egy exkluzív showroom, egy trendi kávézó, netán egy fancy rooftop bár. De nem. A Prada inkább egy zöldséget és gyümölcsöt áruló piacot nyitott Shanghaiban, mert mit is ér a spárga Prada-logós csomagolás nélkül?

Illetve pontosítunk, nem nyitott, hanem a város szívében található, közkedvelt Wuzhong piacot/csarnokot öltöztette időszakosan Pradába. Az ötlet egyébként csak elsőre tűnik kicsit fellengzősnek és kizárólag a divatsznobokat célzó húzásnak, mert az október 10-ig látogatható piac – erről akkor sajnos lecsúsztunk, hacsak nem holnap indulsz – célja a ”Feels Like Prada” mottó népszerűsítése szerte a világon, amely az őszi-téli kampány szlogenje is egyben. Vagyis, hogy közelebb hozza az átlagembereket a luxus életérzéshez. Így ha egy több ezer dolláros táskára nem telik, legalább Prada-papírba csomagolt cukkiniból főzhetjük a vacsit!

A logó és a csodálatos Prada-nyomatok egyébként a csomagolás mellett is mindenhol ott vannak: a külső és belső falakon és a standok borításán is. Az első emeleten friss termékek, például gyümölcs, zöldség, hal, de virágok is kaphatók, a második emeleten kész és meleg ételek várják a helyieket és a turistákat, mindezt megfizethető áron még annak ellenére is, hogy a piac a legdrágábbak közé tartozik, és igen, annak ellenére, hogy a csomagolás a luxust szimbolizálja.

Ez egyébként pont olyan, mintha a budapesti Központi Vásárcsarnokot borítanák hirtelen Gucciba – hát ki az a hülye, aki nem venne legalább egy kiló krumplit Gucci-hálóba rejtve?

És persze minden standnak gyártattak papír bevásárlótáskát is, amely a helyi újságok beszámolója alapján úgy fogy, mint a cukor – tehát elmondható, hogy nemcsak a brandnek, de a helyszínnek is jót tett a hype: a Prada tehát forradalmasította a piac tapasztalatait, hiszen olyan helyre csalogatta a megszokottnál sokkal fiatalabb közönséget, amit általában csak az idősek látogatnak.

Alább pedig megnézhetitek az őszi-téli kampányhoz készült kisfilmet is!

 (Market photos by Wang Gang / Costfoto/Sipa USA)