×

Stella McCartney három fiatal művésszel dobott piacra egy fenntartható, unisex kollekciót

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 10. 20.

Stella Shared 3.0 – ezt a találó nevet adta a fenntarthatóságban verhetetlen brit tervező a most debütált kapszulakollekciójának, amelyet három, a világ különböző pontjain alkotó kortárs művész együttműködésével tervezett. 

Stella McCartney-t mindig is a nyitottság jellemezte, lazán és mindenféle effort nélkül igazodott ki a legújabb innovációk világában és szakított az elavult megoldásokkal. Ezt bizonyítja legújabb kollekciója is, amelyhez három fiatal kortárs művészt kért fel a világ különböző pontjairól, hogy értelmezzék újra illetve a saját látásmódjukkal dolgozzák fel a Stella McCartney brand esztétikumát: Ed Curtis Londonban, Maisie Broome (Myfawnwy) New Yorkban, Tom Tosseyn pedig Antwerpenben készítette el a fenntartható unisex darabokat.

A divattervező még a koronavírus ideje alatt indított el egy kiáltványt, a The A to Z of Stella McCartney manifesztum a “globális szünet” pillanatában fogalmazódott meg benne. „Azon kaptam magam, hogy mélyebb kérdéseket teszek fel azzal kapcsolatban, hogy mit és miért teszek. Hogyan térhetünk vissza a kerékvágásba mindannyian még tudatosabban? Egy álmatlan éjszakán szavakba öntöttem gondolataimat arról, ami igazán fontos. Ahogy megosztottam a csapatommal, ez egyfajta kiáltvány lett” – olvasható a tervező weboldalán. „Az ötlet a brand DNS-térképe és jövőbeli szándékaink tervrajza lett; magában foglal mindent, amit tudunk, hiszünk és szeretünk a divatról. Meg akartam határozni, hogy kik vagyunk és kik szeretnénk lenni: a világ legjobb fenntartható divatháza.”

A jelenlegi kapszulakollekció is ezen a platfomon keresztül született (amit a tervező már régebben megosztott az új generációs művészekkel), folytatván azt az egyedülálló együttműködési szellemet, amelyben a Stella-darabok a holnap tehetségei által készített nyomatokkal ötvöződnek. Ed Curtis dél-londoni művész és slow-fashion tervező kézzel festett, organikus és optikai nyomatokkal készített ruhákat, Tom Tosseyn antwerpeni grafikus darabjain a logót értelmezte újra a ”Restoring The Balance” szlogen hozzáadásával, míg az Myfawnwy márkájáról ismert New York-i művész, Maisie Broome a híres, kézzel készített napos-virágos nyomataival alkotott könnyed selyemdarabokat – ezekről láthattok fotókat a cikkünkben is. 

És hogy mi is pontosan Stella McCartney ABC-je? Íme!

A is for Accountable 

B is for British

C is for Conscious

D is for Desire

E is for Effortless

F is for Falabella 

G is for Grateful

H is for Humour

I is for Intimacy

J is for Joy

K is for Kind

L is for Linda

M is for Mindful

N is for Nature

O is for Organic

P is for Progressive

Q is for Question

R is for Repurpose

S is for Sustainability

T is for Timeless

U is for Utility

V is for Vegan

W is for Womanhood

X is for Kiss

Y is for Youth

Z is for Zero Waste