×

PELSO Swimwear – a balatoni nosztalgia eszenciája

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2022. 02. 1.

A 2022/23-as őszi-téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Week három napon keresztül, február 4. és 6. között, két különböző helyszínen – a Királyi Lovarda épületében és a Szépművészeti Múzeumban – valósul meg. A bemutatók mellett azonban lesznek olyan programok is, amelyek a nagyközönség számára is ingyenesen és meghívó nélkül lesznek látogathatóak: ilyen lesz február 5-én és 6-án a Deák Palotába szervezett kiállítás, ahol öt hazai tervező legújabb kollekcióját tekinthetitek meg.

Az egész hétvégén át tartó side event során délelőtt 11 és délután 18 óra között várnak szeretettel a kiválasztott tervezők, akiket egy interjúsorozatban is bemutatunk nektek. Ma Bálint Attilával, a PELSO márka alapítójával beszélgettünk. 

A PELSO-Team © Szabó Gábor / We Love Budapest

Mit takar a márka neve?

Pelso – a Balaton latin neve, a kék és zöld árnyalatok lenyűgöző keveréke Magyarország szívében. Ez a régmúlt öröksége, a burjánzó természet jelenléte, a nyugalom helye és a márka végtelen ihletforrása. Az otthon és a nosztalgia eszenciája sok generáció számára. Egy hely, ahová mindig visszatérhetsz, ha túl hektikus a világ. Második otthonunknak tekintjük a Balatont, alapértékeink innen táplálkoznak, és ezt bátran vállaljuk nemzetközi színtéren is. 

Mikor indult a brand és mi a története?

Vállalkozásunk működteti a Széchenyi és Gellért fürdőkben található SPA Shopokat, ahol valós kereslet jelentkezett a minőségi fürdőruha és egyéb, ehhez kapcsolódó kiegészítőtermékek iránt. Ebből nőtte ki magát a PELSO 2012-ben, mint önálló brand, amit már nem csak a SPA Shopokban, hanem saját webshopunkban, viszonteladóknál és terveink szerint külföldi partnereknél is meg lehet majd vásárolni. A márkát Mészáros Angéla divattervezővel alapítottuk, ő tölti be a vezető tervezői pozíciót is. Az ügyvezetői teendőkkel én foglalkozom, és a kollekciók kreatív víziójáért is felelek. Bálint-Halas Dominika a gyártással, az értékesítéssel és a saját üzletek irányításával foglalkozik, Keresztes Kinga pedig a márka marketing-, PR-munkáját fogja össze, és a digitális jelenlétért felel.

Milyen az idealizált célközönségetek?

A PELSO-nő egy kortárs karakter, aki ugyanazt a nyugodt derűt és vonzó eleganciát sugározza, legyen a Káli-medencében, vagy éppen a Côte d’Azur valamelyik szegletében, mivel ez a magabiztosság nem földrajzi helyhez kötött, hanem egy „state of mind”, amit a kollekciónk darabjai erősítenek. Ruháinkat bátran viseli vízben, vízparton és sportolás alkalmával egyaránt. 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PELSO Swimwear (@pelsoswimwear) által megosztott bejegyzés

Fogalmazd meg kérlek a márkafilozófiátokat!

Olyan nőknek tervezünk, akik céltudatosok és öntudatosak. Akik számára a divat nemcsak az önkifejezés egy formája, de egy jól átgondolt, hosszú távú befektetés is. Azok számára, akik hisznek abban, hogy a kevesebb, több. Azoknak, akik értékelik az élet finom dolgait és harmóniában vannak azzal, amit viselnek. Akik értik és értékelik a ruhák történelmét és történetét. Történeteket a felhasznált anyagokról, a tervezési folyamatról és a gyártás utáni évekről.

Minden kéz, ami hozzájárult egy ruha elkészítéséhez és viseléséhez, örök nyomot hagy a darabon. Kollekcióink egyedisége a színeken és fazonokon kívül a mintákban rejlik – ezek tervezése során a kiindulópont mindig egy papírra, kézzel festett akvarell vagy rajz, amit digitálisan alakítunk terülő mintává, vagy illesztünk a szabványra. A kollekciók darabjai között megtalálhatóak a klasszikus fazonok és színek, valamint a merészebb szabások és minták is. Minden egyes fürdőruha az inkluzivitás nevében született, az örök nőiességet és a kiegyensúlyozott, lassú életet ünnepelve. A 2021-es tavaszi/nyári kollekciótól kezdve egy új, felelősségteljes rendszert vezetünk be, melynek keretén belül minden egyes darabot megrendelésre készítünk el annak érdekében, hogy elkerüljük a túlfogyasztást és a túltermelést. Egy nagyszerű magyarországi csapattal dolgozunk együtt a ruhák megtervezésén és elkészítésén. A gyártás annál a budapesti varrodánál történik, amellyel megalakulásunk óta dolgozunk. A prémium alapanyagok Olaszországból származnak. Sportos darabjaink fenntartható szövetből (ECONYL®) készülnek, és a jövőben fokozatosan tágítjuk az innovatív és fenntartható anyagok használatát.

Mi (volt) a legnagyobb nehézség, amivel magyar tervezőként meg kell(ett) küzdened?

Nem neveznénk küzdelemnek, de a külföldi terjeszkedés útján nagyon komplex és koncentrált munkát kell végezni az egész csapatnak, hogy sikereket érhessünk el, és a márka ismertté és keresetté váljon.

Mi volt az első olyan tervezett darab, ami meg is valósult?

A képen látható aszimmetrikus fazon volt az első legyártott PELSO-termék, melyet egyszínű és color-blocking verzióban lehetett elérni. A fazon egyébként örök, kisebb módosításokkal és új színvariációkkal a basic-vonalunkba is visszakerülhet a 23-as szezonban.

Mi inspirálta a most bemutatásra kerülő SS22-es kollekciót? 

Új kollekciónk arra ösztönöz, hogy szabadulj meg minden tehertől, ami a válladat nyomja, és tarts velünk egy kis kalandozásra! Az idei nyár az újrakezdés jegyében telik majd, ami soha nem volt még ilyen könnyű. Az inspirációt a szavanna végtelenbe nyúló síksága, a tavak mélysége, a hosszú nyári esték és a bennük rejlő lehetőségek végtelensége, valamint a frissítő nyári záporral járó megkönnyebbülés érzése szolgálják. Minden egyes darab a szabadság egy-egy formáját képviseli. A benned rejlő és a téged körülvevő szabadságét, a végtelen lehetőségeket, amelyek olykor váratlan helyről érkeznek. A szabadságét, ami mindenekelőtt elhatározás kérdése. A kollekció két részből áll:

Otthon a Káli-medencében

A kollekció ezen része annak jegyében jött létre, hogy megbecsüljük az élet apró örömeit, újra felfedezzük a már ismert közegünket és itt is megtaláljuk azt, ami örömöt okoz számunkra. A darabok a Balaton lágyan fodrozódó felszínének színeivel és a naplemente merész árnyalataival elevenednek meg. A domináns motívumokat a tóban őshonos, ikonikus édesvízi halak és a térségben előforduló kabócák ihlették. 

Vágyakozás az ismeretlenre – Roam Free

A kollekció a perzselő déli nap sugarával, a hosszú naplemente lágy árnyalataival, a virágzó természet érett színeivel és a víz megnyugtató árnyalataival elevenedik meg. Az uralkodó motívumokat a szavanna fenséges vadmacskája, a kecses és céltudatos leopárd ihlette, aki maga a megtestesült szabadság. A nyomatok egyedi, kézzel készített festmények, amelyek digitalizált formában jelennek meg a kollekció egyes darabjain.

Hol találkozhat a darabjaitokkal a vásárlóközönség?

A 2022-es tavaszi-nyári kollekció első darabjait nálatok, a Fashion Streeten található Deák Palotában lehet személyesen megtekinteni és előrendelni a Budapest Central European Fashion Week keretein belül. És persze online, a weboldalunkon folyamatosan frissülnek az új darabok.

Mi az a három dolog, amit feltétlenül tudni kell rólad/rólatok?

#1 A nőiesség szépsége lenyűgöz: ez vezérel minket tervezés közben is.

#2 Rendkívül fontos számunkra a természet: abból inspirálódunk.

#3 Egyik legfontosabb dolognak pedig a fenntarthatóságot gondoljuk: ez a jövő alapja.

Te mit vásároltál utoljára? 

Egy vintage asztalt az új stúdiónkba, amit mind a négyen körül tudunk ülni! 

(Kampányfotók: Kecskés Márton)