×

Létkérdéseket feszegetve, a káosszal teremteni egyensúlyt

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2022. 02. 2.

A 2022/23-as őszi-téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Week három napon keresztül, február 4. és 6. között, két különböző helyszínen – a Királyi Lovarda épületében és a Szépművészeti Múzeumban – valósul meg. A bemutatók mellett azonban lesznek olyan programok is, amelyek a nagyközönség számára is ingyenesen és meghívó nélkül lesznek látogathatóak: ilyen lesz február 5-én és 6-án a Deák Palotába szervezett kiállítás, ahol öt hazai tervező legújabb kollekcióját tekinthetitek meg.

Az egész hétvégén át tartó side event során délelőtt 11 és délután 18 óra között várnak szeretettel a kiválasztott tervezők, akiket egy interjúsorozatban is bemutatunk nektek. Ezúttal Szili Tamással és Farkas Janóval, az UNREALINDUSTRY tervezőivel beszélgettünk.

Mit takar a márka neve?

A kapcsok közötti hihetetlen valóság létrehozását.

Mikor indult a brand és mi a története?

2018-ban indult azzal a céllal, hogy ellentmondjon a konvencióknak, és egy ideologiát megteremtve fény legyen kifürkészhetetlen világunkban. Egy az Y-Z generáció szubkultúráiban szocializálódott, digitális bennszülött innovátor brand, amely jelenleg még forrásai okául a hazai piacon vetette meg lábait és ott tevékenykedik. Közben folyamatosan fejlődik és készül az „Unreal” ideológia nemzetközi piacra lépésére és a globális világgazdaságban való kiváló működésre.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by UNREAL LI[F]E (@unrealindustry)

Milyen az idealizált célközönségetek?

Azok az átlag 14-28 éves, esetenként idősebb, nyitott gondolkodású személyek, akik igazán megélik a világban lezajló folyamatokat. Akik azonosulnak az ideológiánkkal, és egy magasabb szellemi szintre jutnak általa.

Fogalmazzátok meg kérlek a márkafilozófiátokat!

A márkafilozófia közösen utazni a bölcsesség korába, amely az emberi civilizáció 5. korszaka. Eszmei tartalmat létrehozni és közben kielégíteni a ideológia generálta fogyasztói igényeket. Élvezeti értékeket, praktikumokat létrehozni. Azonosulni a 21. századi önmegvalósítást előre húzó kollektív tudattal, mindeközben a lehető legjobban megóvni a környezetet és a benne élő közösségeket. 

Szinergiában létrehozni egy semmihez sem fogható érzést keltő eszmei világot, ami görbe tükre a valóságnak, és ezáltal talán formálja is azt.

Miért érdemes titeket választani egy fast fashion brand helyett?

A fast fashion egy ész nélkül túltermelő, értékhiányos gépezet. Teljesen ellentétes velünk és szerintem magával a bölcsességgel, ami ezt a korszellemet jellemzi. Sorozatgyártott robotokat akar készíteni a globális piaci igényeket teremtő/érzékelő divat lebutított, erőltetett és értékhiányos másolásával. Sajnos megállíthatatlanul tör előre, porfelhőjével eltakarva a valódi értékeket. Nehéz versenyezni a végtelen forrással és a nyomott árakkal. Önromboló ez a gyenge, elkopó minőség és az általa keltett értéktelen társadalmi pazarlás. Mi törekszünk a legtartósabb megvalósításokra, így mindig kevesebbet fogunk gyártani, mint amennyit eladnánk. Nincs maradék, ha pedig mégis marad valami, azt újragondoljuk, és sorozatszámozott 1/1 darabbá fejlesztjük. Mi értéket szeretnénk teremteni  márkával – és veletek.

Mi (volt) a legnagyobb nehézség, amivel magyar tervezőként meg kell(ett) küzdenetek?

A fejlődő országokhoz képest hátrány, hogy a hazai supply chain (ellátási lánc – a szerk.) technikai lehetőségei korlátozottak. Tőkehiány miatt a piac fix mérete szabta határok a dinamikus terjedés és növekedés gátját képezik, bár folyamatosan ismernek meg minket regionálisan és a világban is, sok helyen. A megfelelő források hiányában egy nem itthon élőnek többnyire erre csak a TTS-ben vásárláskor van lehetőség, ott azonban imádják az Unrealt a külföldiek, emiatt folyamatosan bővül a külföldi vásárlóközönségünk. De van lehetőség itthon is, csak meg kell ezeket találni, ami néha nehéz és főleg sok időbe telik.

Mi volt az első olyan tervezett ruhadarab, ami meg is valósult?

Az első szezon elég kaotikus volt még, pólókat nyomtunk brutál rossz minőségben, mert ennyi fért bele a budget-be, azt is mi dobtuk össze. Volt benne egy kis Kennedy-gyilkosság, egy kis 9.11, egy kis Ádám & Éván keresztüli lét/vallás megkérdőjelezés. Először  csak élveztük, hogy megcsináltuk. Hordtuk őket mindenhova, gangeltünk bennük, elmentünk elhagyatott helyekre, szórakoztunk és közben fotózgattuk egymást. Aztán tartottunk egy studió fotózást, ahová annyian eljöttek, hogy a következő két évben többször is ez alapján hivatkozott ránk a stúdió.

Aztán hivatalosan is luncholtuk a seasont. A Haris közben összedobtunk egy hétvégi Pop Up Store-ra a KRG-vel és egy barátommal, aki szintén hozta a brandjét, aztán a Footshop is mögénk állt. Egy jó nagy eseményt fűztünk fel rá a barátokkal, akiket ez az egész bevonzott. Azon a hétvégén majdnem mindent eladtunk, majd összedobtam egy nagyon kezdetleges webshopot, ahol eladtuk a maradékot is. 100 póló volt a készlet, meg pár pulcsi, amik be se jutottak végül a shopba, mert idő közben azokat is megvették.

Mi inspirálta a most bemutatásra kerülő AW22-es kollekciót? 

Ez a hetedik szezonunk, aminek az inspirációja: Van-e élet a halál után? Erre a kérdésre a világon egyikünk sem tud biztos választ adni. Mert egyáltalán, mi a halál? Úgy tűnik, hogy a halál egy fontos mérföldkő a lét és nemlét – vagy egy másfajta lét között. Bár a halál pillanata előtt és után testünk pontosan ugyanazokból az atomokból áll, de valami mégis megváltozik. Van, aki szerint a lelkünk csupán milliárdnyi idegsejtünk közötti elektromos kisülések végtelen sora, amely örökre elveszik, mikor a testünk megszűnik működni. Mások azt vallják, hogy a lélek csak porhüvelyként használja a testet, és amikor annak lejár az ideje, kiszabadul, hogy új testet találjon. Mennyország, pokol, lélekvándorlás – vajon mi igaz mindezekből? Csak remény, hogy nem lehet „csak így” vége, vagy egy bepillantás a tökéletlen érzékeinkkel olyan mélységekbe és magasságokba, amit a tudományunk mai állásával még nem tudunk megmagyarázni? A halálközeli élmények leírása kultúrákon és korszakokon átívelően hasonló: homályos tudatok kitisztulása, megmagyarázhatatlan erőre kapás az utolsó órákra és percekre, a fényalagutak, amelyekből a végtelen és feltétlen szeretet sugárzik, a testen kívüli élmények. Vajon pusztán hallucinációról van szó? Vagy a szeretet ugyanolyan fizikai erő, mint a mágnesesség vagy a gravitáció? Mára a fizika is eljutott oda, amit a „józan eszünkkel” már nem tudunk megmagyarázni. Kvantumállapotok, ahol valami egyszerre lehet és nem lehet? Akkor hogyan beszélhetünk életről és halálról? Szeretjük magunkat, a térnek és anyagnak ezt a bőrünkkel lehatárolt részét különállónak tekinteni és azt gondolni, hogy ez a külön entitás – élet és halál –, de igazából sosem lehetünk kívül a mindenségen. Testünk atomjai csillagokban keletkeztek, anyagbolygónk anyagából vétetnek és oda is térnek vissza. Nincsen hát élet és halál, csak a forma örök körforgása.

Hol találkozhat a darabjaitokkal a vásárlóközönség?

A webshopunkon és a True To Sole – No.1 reseller partnerünknél.

Mi az a három dolog, amit feltétlenül tudni kell rólatok?

Szili: Én egy örök vizionalista filozófus őrült professzor vagyok egy early 20-as éveiben járó férfi testében. Nagyon szeretek olvasni, és nincs tévém, nem is lesz. 

Janó: Lelőhetetlen mindent alkotó művész, aki a káosszal teremt egyensúlyt. Falakat rombolunk és világokat teremtünk.

Ti mit vásároltatok utoljára? 

Szili: Covid-tesztet (elég szomorú), de szerencsére negatív lett. Ruhából pedig egy barna Unreal melegítőt.

Janó: Túró Rudit és egy Unreal nyakláncot Oroszországból egy barátunktól.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás