×

Pinetime Clothing, a board sportok és a street fashion keresztmetszete

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2022. 02. 3.

A 2022/23-as őszi-téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Week három napon keresztül, február 4. és 6. között, két különböző helyszínen – a Királyi Lovarda épületében és a Szépművészeti Múzeumban – valósul meg. A bemutatók mellett azonban lesznek olyan programok is, amelyek a nagyközönség számára is ingyenesen és meghívó nélkül lesznek látogathatóak: ilyen lesz február 5-én és 6-án a Deák Palotába szervezett kiállítás, ahol öt hazai tervező legújabb kollekcióját tekinthetitek meg.

Az egész hétvégén át tartó side event során délelőtt 11 és délután 18 óra között várnak szeretettel a kiválasztott tervezők, akiket egy interjúsorozatban is bemutatunk nektek. Szalay Péterrel, a Pinetime Clothing tervezőjével beszélgettünk.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Pinetime Clothing (@pinetimeclothing)

Mit takar a márka neve?
A Pinetime a természetben, a hegyekben, a fenyők között eltöltött időt, az aktív pihenés felejthetetlen emlékeit hivatott visszacsempészni az emberek rohanó, zajos, városi hétköznapjaiba. 

Mikor indult a brand és mi a története?
A márka megalapítását 2010-re datáljuk, viszont a brand ötletének szikrája két évvel azelőtt pattant ki, amit egy hosszabb tervezési idő követett. 2007-től több évig szabadúszó grafikusként dolgoztam, különböző cégeknek terveztem arculatot, kampányt, termékkatalógust, kommunikációs anyagokat offline es online platformokra. Ezek gyakran kötött, a megrendelő igényeinek, víziójának megfelelő anyagok készítését követelték.  Már akkor kerestem azt a területet, ahol a tervezés szabad lehet, a kliens véleményétől mentes, művészi indíttatású, mégis kereskedelmi célú.

A megrendelésre készített munkáim mellett így a ruházatban találtam meg azt a „játszóteret”, ami a vizuális kommunikáció szinte minden ágát lefedi: branding, kampánytervezés, fotózás, video, animáció, grafika. Mindemellett láttam egy olyan piaci szakadékot, ami a board sportok és a street fashion között tátongott – ezt szerettem volna áthidalni.

Amikor nagyjából kerek lett a sztori és összeállt a koncepció, utána – 2010 szeptemberében – ültem le Koczka Gergővel beszélni, aki a sales és a pénzügyi részekben volt jártas. Megosztottam vele a márkával kapcsolatos víziómat, és egyből látott benne fantáziát. Azóta dolgozunk együtt ezen a projekten. Az első kollekcióink 2011 telén debütált, csekély darabszámmal. A kollekció neve is a „Limited Series” nevet viselte. Bálint Dániel egy kicsivel később, 2012 tavaszán csatlakozott be a csapatba, így vittük a hátunkon a projektet hárman, egészen tavaly nyárig, amikor három új taggal bővült a cégünk.

Milyen az elképzelt célközönségetek?
A Pinetime fiatalos és aktív életet élő, a tömegből kitűnni vágyó vásárlókat szólítja meg, akik fogékonyak a dizájnra.

Ha márkafilozófia, akkor?
Örökzöld felsőruházati termékeinkkel praktikusabbá és élvezetesebbé tenni a hétköznapokat, a természeti értékek hangsúlyozásával pedig felelősségteljes fogyasztásra ösztönözni a vásárlóinkat. Amiben hiszünk: időtálló termékdizájn, tartós, fenntartható alapanyagok használata és magas minőségű termékek gyártása hazánkban, támogatva a helyi vállalkozókat, dolgozókat. Jelenleg a termékeink 90%-a Magyarországon készül.

Mi (volt) a legnagyobb nehézség, amivel magyar tervezőként meg kell(ett) küzdened?
A Pinetime márka indulásakor a legnagyobb nehézség talán a magyarországi speciális nyersanyaghiány volt (technikai textíliák, kiegészítők stb.), az igényeinknek megfelelő gyártási technikák, a minőségi varroda megtalálása és a gyártási mennyiségre vonatkozó minimális küszöb. Emelett természetesen a finanszírozás is egy sarkalatos pont volt, hiszen magas a forgóeszköz igény, és fontos a likviditás ezen a piacon a szezonális kollekciók előfinanszírozására. Technikai, minőségi anyagokat szinte csak külföldről tudunk beszerezni, és több éves utánajárás, külföldi kiállításokon való részvétel kellett es kell ahhoz, hogy megtaláljuk azokat a megbízható beszállítókat, akik a kisebb gyártási mennyiség ellenére is szóba állnak velünk. Kis méretű cégként ezek azok a főbb pontok, amik leginkabb befolyásolták/ják a tervezést és kivitelezést.

Hiába pattan ki egy remek dizájn a tervezői fejből, ha azt nem lehet megvalósítani. Az évek során sok tervet félre kellett így tegyünk, vagy egyszerűsíteni bizonyos fazonokat.

Mi volt az első olyan tervezett ruhadarabod/kiegészítőd, ami meg is valósult?
Három termék jut eszembe elsőre, ezek mind az első Pinetime kollekció darabjai voltak még 2011-ben, persze nagyon csekély darabszámban: a „February” névre keresztelt, neoprén hatású anyagból készült, bebújós kapucnis pulóver, a „Black Bark” fantázianevű utcai vászonkabát és mint kiegészítő, az egyik nagy kedvencem egy vállpántos biciklis táska volt. Ez utóbbiból csak egy prototípus készült.

Mi inspirálta a most bemutatásra kerülő AW22-es kollekciót?
Egy szóban összefoglalva: Japán. Minden, ami a távol-keleti szigetországgal kapcsolatos: kultúra, ruházat, színek, ételek, művészet, tipográfia.

Hol találkozhat a darabjaiddal a vásárlóközönség?
A webshop mellett Budapesten, Magyarország legnagyobb board-sport boltjában, a Store 13-ban, amelyre régóta úgy tekintünk, mint a magyar zaszlóshajónkra a viszonteladói partnereink körében. Kezdetektől fogva támogatnak minket és hisznek a márkában.

Mi az a három dolog, amit feltétlenül tudni kell rólad?
#1 Vizuális érzékenység. A vizuális kommunikáció, a product design területén dolgozom több mint 15 éve, 10 éve pedig kétlaki életet élek: ingázom Budapest és Amszterdam között. Mind a két város nagyon közel áll a szívemhez, és nem tudom, de nem is akarom egyiket sem feladni. Imádom a holland design szemléletű pezsgést, az ottani vizuális kommunikációs kultúrát és a várost behálózó csatornák nyugalmát, amit eddig egyik európai fővárosban sem tapasztaltam azok közül, ahol eddig jártam. Nagyon inspiráló. Par éve indítottam kedvtelésből egy Instagram-oldalt, ahová az utcán megjelenő plakátokat gyűjtöm, amik előtt nem lehet úgy elmenni, hogy „le ne ess a bicikliről”. Budapestet pedig nem kell bemutatnom, de ami leginkább ideköt, az a család, barátok és a munka.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @amsterdamposters

#2 Maximalizmus. Ezt az üzlettársaim is gyakran megfogalmazzák felém, és olykor kérik is, hogy helyenként adjak lejjebb a 110%-os elvárásaimból. Közel a negyvenhez azt gondolom, igazuk lehet, és próbálom bizonyos esetlekben megfogadni ezt. 

#3 Harmadikként pedig… Klasszik foodie vagyok, imádok főzni es finomakat enni! Az első dolgom, ha egy új országban járok, hogy letesztelem a helyi konyhákat és piacokat. Azt gondolom, ha meg akarsz ismerni egy kultúrát, akkor edd, amit főznek, és máris félúton vagy.

Te mit vásároltál utoljára?
Egy gyömbéres-citromos, bio energiaitalt az esti műszakhoz egy zacskó kesudió es egy tábla csokolade társaságában. Ha kimondottan ruházati darabra vagy kíváncsi, akkor két pár zoknit egy amszterdami design brandtől (A-dam). Imádok színes és vidám zoknikat hordani, feldobják a napom!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás