Ha valamire nem számítottak a cipőrajongók, akkor az a nemrég bejelentett Manolo Blahnik x Birkenstock kapszulakollekció, amely a világ egyik legkényelmesebb papucsainak és a világ legszebb magassarkú cipőinek a közös halmaza.
Kristályokkal díszítve, bársonnyal és bőrrel bevonva, exkluzív cipősdobozokban prezentálva képzelte el a híres spanyol cipőtervező az általa újragondolt Birkenstockokat. A 79 éves Manolo igencsak meghúzta a váratlant az együttműködéssel, hiszen bizonyára nem rövid a sorban állás a vele való közös munkára, a Birkenstocknál pedig keresve sem találhatott volna kevésbé azonos brandidentitással rendelkező márkát. Hát, annyi baj legyen!
Életem nagy részében ezeket hordtam, 2020-ban pedig az unokahúgommal, Kristinával együtt részt vettünk a Birkenstock Personality kampányában, ami nagyon szórakoztató élmény volt. A mostani együttműködés tehát egy következő, magától értetődő lépés volt, és az az igazság, hogy teljesen el vagyok ragadtatva az eredménytől.
Így nyilatkozott a Vogue-nak Blahnik, akinek egyébként a Boston névre keresztelt, elöl zárt klumpa a kedvenc modellje, így nem véletlen, hogy ezt és az Arizonát álmodta meg a saját kénye-kedve szerint. A papucsokat díszítő csatt pedig nyilván minden Szex és New York rajongónak ismerős lehet, hiszen Carrie Bradshow kobaltkék esküvői cipellőjét is ez díszítette. Így talán még ő is elgondolkodna, hogy búcsút intsen (egy rövid időre) a magassarkúitól.
És bár stílusban nyilván távol áll egymástól a két márka, az biztos, hogy az általuk képviselt értékek közösek, mert bár titulálhatjuk slamposnak a karantén alatt virágkorát élő német papucsokat, az viszont biztos, hogy a minőségre senkinek nem lehet egy szava sem, és ezt még maga Manolo Blahnik is megerősíti.
Sőt, a tervező még egy stílustippet is elárult, amely szerint ő leginkább Paul Smith zokival szereti viselni a kedvenc szandáljait.