Igaz, van még egy hónap a nyárból, azonban a divatmárkák már gőzerővel dolgoznak az őszi kollekciókon, a közösségi médiát pedig már ellepték a várható őszi trendek! Shoppingolásra fel, a clutch táskát imádni fogjátok!
Valószínűleg ti is ugyanolyan tagadásban éltek, mint én, már ami az ősz közeledtét illeti. Olyan, mintha még csak most kezdődött volna a nyár, és mégis, ha felnéztek a ruhaboltok oldalaira, már az őszi kollekciókat reklámozzák. Ha pörgetem az Instagram és a TikTok feedemet, ott is sorra jelennek meg az őszi divattrendek, így bukkantam rá erre a táskatrendre is: visszatér a clutch. A kifutókon már láthattuk őket olyan nagy neveknél, mint a Miu Miu, Bottega Veneta, Ferragamo, de a sor nem áll meg itt. Na de nézzük is, miért lett ez a követkző „it-bag”.
A clutch, vagy más néven a borítéktáska – ahogy a legtöbb felkapott darab – nem egy újkeletű dolog, évtizedek óta a divatvilág egyik nagy kedvence. Elsőre valószínűleg mindenki papírvékony táskára asszociál, de az AW23 kifutóin a tervezők bemutatták, hogy erről többről van szó. Rájöttek, hogy igenis fontos, hogy egy táska ne csak szép, de praktikus is legyen, így olyan darabokat terveztek, amiben könnyedén elférnek a dolgaink, és kényelmesen hordhatjuk a hétköznapok során. De vissza az eredetekhez.
Tudtátok, hogy a clutch már az 1920-as évek óta jelen van a divat világában? Ez a klasszikus és elegáns darab jórészt bőrből vagy textilből készült, és gyakran tollakkal, strasszkövekkel és csillogó anyagokkal díszítették.
Később az olcsóbb anyagárak miatt a tervezők áttértek a műanyag felé, amitől a clutch merevebb és fényesebb lett. Azonban, amikor a nők munkába álltak, a clutch feledésbe merült, ugyanis a nőknek több dolgot kellett magukkal vinniük. Aztán a 21. század első évtizedében Alexander McQueen volt az, aki visszahozta a divatba a borítéktáskát. Innentől kezdve a csillogó kis táska az esti partizás és szórakozás elengedhetetlen kiegészítőjévé vált. McQueen „Ring Box” táskája felidézi a ’20-as évek tervezetét a Swarowski-kristályokkal és a növényi motívumokkal együtt.
Míg korábban csak jeles alkalmakkor (esküvő, színház, vacsora) használtuk a clutch-ot, addig most már a tervezők szeme előtt a praktikusság és a kihasználhatóság lebeg. Például a Miu Miu AW23-as bemutatóján a modellek puha táskákat öleltek magukhoz, amelyeket lógó kulcscsomókkal díszítettek. Ezek a táskák az on-the-go életstílusra készültek: könnyen felvehetők a sietségben, és elég tágasak ahhoz, hogy minden személyes dolgunkat bele tudjuk tenni.
Ugyanez a lazaság határozta meg Maximilian Davis Ferragamo számára rendezett bemutatóját, ahol a modellek karjaiban pántok híján hatalmas bőrtáskák lógtak, fényes fekete, napsárga, vakító fehér, tengerészkék és Davis jellegzetes szirénvörös színében. A tervező magas színvonalú ready-to-wear ruhái mellett bemutatott kiegészítők a tágas nappali táskák mellett szóltak.
A Bottega Venetánál a mottó az volt, hogy két táska jobb, mint egy. A kifutón a modellek kezében két táska volt: egy összehajtogatott, krokodilmintás táska, és egy mustársárga, papírvékony clutch.
Mi ez, ha nem elég bizonyíték arra, hogy a clutch lesz az őszi időszak „it-bagje”?
Lentebb összeállítottunk nektek pár szettet, hogy inspirálódhassatok az őszi időszakra.