Egy újabb elképesztő show-val kápráztatta el a divatrajongókat Simon Porte Jacquemus. A Jacquemus FW24 „LA CASA” kollekciót Capri kétségkívül egyik leggyönyörűbb helyszínén, a Casa Malapartéban mutatták be, amelyet az illusztris front row mellett ráadásul bárki élőben követhetett az Instagramon.
Simon Porte Jacquemus szezonról szezonra képes úgy megújulni, hogy mind a kollekcióbemutatóktól, mind pedig az azokat követő kampányoktól elakad az ember szava. A tervező pontosan azt képviseli, amire a divatrajongóknak szüksége van: egy olyan univerzumba kalauzol, ahol bárki szívesen elidőzne nagyjából élete végéig. Így voltam ezzel tegnap én is, amikor élőben néztem az Instagramon a legújabb kollekció bemutatóját. Minden ruhadarabot megkívántam, minden színbe és színpárosításba beleszerettem, és ellenállhatatlan vágyat éreztem Capri és a dolce vita életérzés iránt.
Azt már az eddigi show-k alkalmával is megszokhattuk, hogy a francia tervező mindennek megadja a módját, ha divatbemutatóról van szó. A helyszín kiválasztásától a meghívottak listáján át azok kényelméig mindent aprólékosan megtervez és véghez is visz. Így volt ez most is.
A híres vendékeket – mint Dua Lipa, Gwyneth Paltrow vagy Manu Rios – ezúttal privát csónakok szállították a helyszínre, akik a mélykék tengeren át érkeztek a Capri keleti csücskénél található Casa Malapartéig.
A lenyűgöző palotát az olasz racionalista építész, Adalberto Libera álmodta meg az 1930-as években Curzio Malaparte író számára.
View this post on Instagram
„Azután döntöttem úgy, hogy létrehozom a márkámat, hogy megnéztem Jean-Luc Godard Le Mépris című filmjét, mert inspirált a látásmódjának szépsége és modernitása” – írta Simon Porte Jacquemus az Instagramon. Az 1963-as filmet számos helyszín mellett Malaparte otthonában forgatták, fent a Punta Masullo 104 láb magas sziklacsúcsán.
A történelmi helyszín lélegzetelállító szikláján a modellek pontosan 99 lépcsőfokot másztak meg, hogy a mindössze 40 meghívott előtt az élő zenekar hangjai mellett vonuljanak. A 47 szett mindegyike elképesztő volt, és ahelyett, hogy felsorolnám egyenként, hogy melyikben mi nyűgözött le leginkább, inkább belinkelem a komplett show-t, hogy gyönyörködjetek ti is!
Amelyek mellett viszont nem lehet elmenni szó nélkül, azok a tökéletesen kivitelezett, tűpontos szabásvonalak. A szobrászat, amely régóta a Jacquemus tervezési kódjainak egyik alappillére (emlékezzünk csak a márka 2024-es tavaszi kollekciójára, a „Les Sculptures”-re, amely a néhai svájci művész, Alberto Giacometti háromdimenziós alkotásai előtt tisztelgett), ismét fontos szerepet játszott. A szoborszerű ruhák, a gyapjúkabátok kemény, háromszög alakú hajtókái, vagy a felsők, amelyek merev műalkotásokként virágoztak a modellek dereka körül.
És a színek… az elképesztő színek, és azok párosításai. Mert a piros a Jacquemus-nél egyszerre forró és hűsítő, a fehér ragyogóbb a hónál és egy tökéletes bárányfelhőnél. A kékek, főleg a mostani párosításokban frissítőbbnek tűnnek, mint egy önfeledt csobbanás a türkizkék tengerben. És persze a minták, legyen szó bármilyen motívumról, amelyeket a mozgás kelt életre.
A bemutató, komplexitásának köszönhetően, sokkal többről szólt, mint magukról a ruhákról. Ez egy olyan márka meghitt, csendesen kiáltó ünneplése volt, amely fennállásának első másfél évtizedében is már milliók szemét vonta magára.
Miben rejlik a Jacquemus-titok? Egyszerű. A tökéletes kivitelezésben megalkotott termékeihez olyan életérzést kínál, amely minden magára igényes embert magával ragad.
A marketingstratégia középpontjában nem az értékesítés áll, legalábbis nem úgy, ahogy eddig megszoktuk. Egyedülálló látásmódjának, hihetetlen kreativitásának és tervezői szakértelmének köszönhetően úgy nyitja meg a pénztárcákat, hogy hálásak vagyunk érte. És alig várjuk a következő show-t.
Catwalk Photos: © Filippo Fior / Vogue Runway