Megérkezett a kínai holdújév, vagyis a kígyó éve, amelyet a divatvilág is káprázatos kollekciókkal ünnepel. A kígyó, amelyet eleganciájáért, bölcsességéért és átalakító energiájáért ünnepelnek, 2025 végső múzsájává válik – és mindent vörösbe borít.
A kínai asztrológia szerint a kígyó éve hatalmas átalakulásokra figyelmezteti a világot, amelyhez kapcsolódóan a siker kulcsszavai 2025-ben a kreativitás és a rugalmasság lesznek. Az állat a bölcsességet, az eleganciát, a titokzatosságot és a megújulást szimbolizálja. Ezek fényében nem is csoda, hogy a legerőteljesebb színben pompáznak a kollekciók is, a mindent leuraló és beborító, merész és magával ragadó vörös lett a kínai holdújév divatszombóluma.
A kínai kultúra gazdag hagyományaiból merítve ezek a kollekciók a kulturális szimbolikát ötvözik a modern dizájnnal. Olyan darabokat alkotva, amelyek egyszerre stílusosak és hordoznak magukban fontos jelentést. De nézzük is a legjobbakat!
A kínai filmkultúra előtt tisztelegve a kampányfilmet a fotós és grafikus munkájáról már jól ismert Wing Shya rendezte, Wong Kar Wai-val kollaborálva. A kampány a Hunan tartománybeli Liuyangban – a tűzijáték történelmi szülőhelyén – játszódik. A divatház nagykövetei, Yo Yang és Shu Qi, valamint Fan Wei kínai színész egy vibráló és vidám ünnepségen vesznek részt, tetőtől talpig Bottegában.
A kapszulakollekció a Burberry Check szezonális újragondolását mutatja be egy jellegzetes B betűt formázó kígyómotívummal párosítva, amelyet az elismert kínai művész, Qian Lihuai készített. A kollekció nemcsak a kiegészítőkre fókuszál, de változatos ruhatári lehetőségeket kínál. Beleértve a téli ruházat elengedhetetlen darabjait a sálaktól kezdve a pulóvereken át a komplett szettekig.
A holdújév alkalmából a divatház egy Maria Grazia Chiuri által megálmodott égi kollekciót mutat be, amelynek középpontjában természetesen a kígyó lenyűgöző szimbóluma áll. Monsieur Dior a jósművészet iránti csodálatából inspirálódva a darabokat a Dior asztrálmotívuma díszíti. Ami különleges ebben a kollekcióban – a többihez képest –, hogy a vörös ezúttal elmaradt.
©Dior
A FENDI Eyes egy dinamikus kapszulakollekció, amely a divatház gazdag kreatív örökségét ünnepli azáltal, hogy ikonikus elemeit ünnepi, modern bájjal ruházza fel. A nők és férfiak számára egyaránt készült kollekció a jellegzetes „szörnyszem” dizájn játékos újraértelmezését kínálja. Mindezt a márka szellemes esszenciáját megtestesítő Bag Bugs táskák szeszélyes bűbájai ihlettek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Giorgio Armani a férfiakra koncentrál a kínai holdújévet ünnepelve, ehhez ki mást használhatna, mint a márka globális nagykövetét? Hu Ge főszereplésével a kampány a márka jellegzetes eleganciáját idézi, miközben a Kígyó évének szimbolikája által inspirált dizájnelemeket integrál, felidézve az egység és a harmónia témáját.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az új kampány, amelynek főszereplői a márka globális nagykövetei, Ni Ni és Xiao Zhan, a család, a hagyományok és a kígyó évének szimbolikus újjászületése előtt tiszteleg. Sabato De Sarno kreatív irányítása alatt a narratíva úgy bontakozik ki, ahogy két család összejön egy szívből jövő ünnepen. A kampány a hagyományok lényegét, az együttlét örömét és a tartós kötelékeket szimbolizálja, amelyek évről évre összekötik a szeretteinket. Storytelling csillagos ötös.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Max Mara a kínai újévet a hagyományok és a modern divat egyesítésével ünnepli. A kollekció magában foglalja a 101801 Icon Coat különleges kiadását, amelyet egyedi selyembéléssel és merész virághímzéssel a hátán újragondoltak. A kollekció emellett pulóvereket, ruhákat és pólókat is bemutat, amelyek mindegyikét finom virágminták és az „M” betű hímzett értelmezései díszítik, kortárs és művészi hangulatot kölcsönözve minden egyes darabnak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Prada bemutatja a „We, The Snake” kollekciót, hogy metaforikus vízióval ünnepelje a kínai újévet. Ferdinando Verderi kreatív irányításával és Oliver Hadlee Pearch fotográfiájával a látványtervben emberi sziluettek kígyószerű láncolata látható. A kampányban Jia Ling, Li Xian, Ma Long, Ma Yili, Yang Shuyu nagykövetek, Wu Hung művészettörténész, Peng Wei és Zhang Enli művészek, Rossana Hu építész, valamint Du Juan, Ju Xiaowen és Zhao Lei modellek szerepelnek. Nem aprózták el.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Carina Lau színésznő visszatér a márka holdújévi kampányában, amely a TVB drámákon való felnőtté válás nosztalgikus emlékeit idézi. A Feng Li által fotózott kampány tiszteleg a történetek erőteljes szerepe előtt az élet alakításában, a képzelet táplálásában, valamint a családok és szeretteik közötti kapcsolatok erősítésében. Mindezt egy jó adag plusz humorral.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A kínai hagyományokat és kultúrát ünneplő Tod’s limitált kiadású kollekciója a márka ikonikus dizájnjait mutatja be. Köztük a Gommino, a T Vintage Sneakers és a T Timeless crossbody táskát. Minden egyes darab a szezon szellemét tükröző színpalettán jelenik meg, a piros szín pedig a kínai kultúrában a szerencsét és a jólétet szimbolizálja.
Forrás: L’Officiel