×

Mi az a csodálatos illat a Massimo Dutti üzletekben?

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2019. 08. 10.

Ne mondd, hogy még nem érezted és nem vágyakoztál utána egy kicsit. Most utánajártunk, mi is lehet ez az isteni illat.

Pár hónapja egy ötcsillagos hotel tulajdonosával beszélgettem arról, vajon mik azok az apró, de elengedhetetlenül fontos összetevők, amelyektől egy ötcsillagos hotel még több lehet, mint a többi ötcsillagos hotel. A tulajdonos gondolkodás nélkül először az illatot emelte ki. Elsőre nagyon meglepőnek hangzik, pedig ha jobban belegondolsz, teljesen érthető: egy brand sokkal több, mint a termékeinek és a szolgáltatásainak az összessége. Élménnyé válik, legjobb esetben felejthetetlen élménnyé, amit újra és újra át akarunk élni. Ezt pedig az érzékeinkre gyakorolt hatásokkal érik el a márkák – és míg a látvány és mondjuk a háttérzene is elengedhetetlenül fontos, az illat mégis valami más.

Az illatnak nem kell átmennie az értő érzékelésen: az illat azonnal hat az agyunk „primitívebb” részében anélkül, hogy tudnánk, hogy végiggondoltuk volna. Elkezdünk vágyakozni valamire, de nem tudjuk megmondani, miért.

És ez az ok nagyon sokszor az illat, egy hely illata, ami finoman, de folyamatosan dolgozik az agyunkban, az érzékeinkben. Nos ilyen illat van a Massimo Duttiban. Ez az illat egyszerre elegáns, luxusérzetet keltő, de lágyan otthonos: természetes jegyekből áll össze, nem tolakodó, mégis exkluzív, szignifikáns és nagyon stílusos. Igazából épp olyan, mint maguk a ruhák és kiegészítők, melyeket a Dutti forgalmaz: tökéletes házasság ez a termékekkel és a Dutti-élménnyel, amire ez a csodálatos illat teszi fel a koronát.

Na de mi ez az illat?

Elkezdtünk utánakeresni és olyan temetőkig is eljutottunk, mint a Google-találatok második oldala, hogy megtaláljuk a választ. Nos az a helyzet, hogy a Dutti-illatot nem lehet a Duttiban megvásárolni; ezt egy Akewuele nevű spanyol parfümcég gyártja kifejezetten a Dutti üzleteknek 2004 óta. A Massimo Dutti Home Fragrance illatról azt írják, hogy:

Aromás, citrusban gazdag, zöldmoszat-jegyekkel kiegészülő és meleg, fás aromákkal lezárt parfüm.

Szóval az illat egy nagyon jól átgondolt stratégia része – de mint ilyen, meg is marad a márkánál. Hasonló illatokat bizonyára hazavihetsz más parfümériákból vagy lakberendezési üzletekből, viszont a Massimo Dutti signature illata marad az üzletekben (ahol amúgy hatféle, saját gyártású férfi és női parfümöt is vásárolhatunk, viszont az üzlet illatát nem). Elsőre kicsit elszomorodtunk, de jobban belegondolva talán nem is baj, mert így mindig különleges élmény marad belélegezni ezt az isteni, felemelő aromát, ha a Fashion Street-i Massimo Dutti üzletbe lépünk.