Divat, magyar márkák, fenntarthatóság, nemzetköziség, innováció, fantasztikus SS2020 kollekciók és persze elképesztő hangulat: minden elvárást felülmúlt az idei őszi BCEFW. A Fashion Street idén mint az esemény támogatója is részt vett az eseményen és bemutatta legújabb, 2019 őszi-téli lapszámát is, melynek témája a Kortalanság!
Immár negyedik alkalommal rendezte meg a Magyar Divat & Design Ügynökség november 4. és 10. között a Budapest Central European Fashion Weeket. Idén új helyszíneken, de a már megszokott színvonallal és profizmussal találkozhatott az a közel hatezer látogató, aki részt vett a 2020-as év magyar tervezők által megálmodott tavaszi-nyári kollekcióit felvonultató fashion show-kon.
A Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett divathét számos side eventtel már a hét elején elkezdődött, melynek egyik kiemelkedő eseménye a november 7-én a MOME campusán megrendezett Budapest Fashion & Tech Summit volt. A konferencián a nemzetközileg elismert szakértők előadásaik során olyan divatipart érintő aktuális kérdéseket boncolgattak, mint a fenntarthatóság, a digitalizáció és a divat kapcsolata, illetve az innovatív üzleti megoldások vagy a hazai márkák különböző piaci lehetőségei a világsikert jelentő úton. A hagyományteremtő jelleggel megrendezett konferencia célja, hogy Budapest felkerüljön a fenntartható divatfővárosok palettájára és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében.
November 8-án, pénteken a belvárosi Tesla Event Kult adott otthont a fiatal tehetségek és a nemzetközi tervezők kollekcióinak, ViktoriaVarga és CAKO, illetve például a Green Carpet Award díjas olasz tervező, Gilberto Calzolari is itt mutatta be legújabb darabjait.
Ilyen volt az első nap:
A Budapest Central European Fashion Weeken láthatta a közönség annak a hat hazai tervezőnek a legfrisseb kollekcióit is, akik a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjában vesznek részt, és akik már óriási sikert arattak a milánói divathéten is. Az Abodi, az Artista, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dóra menswear magyar márkák iránt kiváltképp nagy volt az érdeklődés, mindegyik show-n teltház fogadta a kifutóra lépő modelleket.
Ilyen volt a második nap:
Nézd meg galériánkat a legizgalmasabb kollekciókról:
A magyar tervezők mellett meghívást kaptak olyan hazai és nemzetközi divattervezők, mint Jean Gritsfeldt (UA), vagy Patrick Mcdowell (UK) aki megkapta az Anna Wintour által bejelentett Stella Mccartney díjat is, illetve divatszakértők, hírességek és influencerek, mint például a félmillió követővel rendelkező Aureta, vagy az olasz Irene Colzi, de Ázsia is képviseltette magát például Wenjun Lau és Mademoiselle Yulia személyében.
A három nap során olyan, a divatszakmában méltó helyet elfoglaló nevek látogattak el, mint a Diet Prada párosa, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői is, de jelen volt a Vogue Arabia és a Harper’s BAZAAR is, utóbbi divatszerkesztői Budapest ikonikus helyszínein tartottak fotózást a magyar márkák válogatott darabjaiból.
Ilyen volt a harmadik nap:
„A 2019-es őszi Budapest Central European Fashion Weeket óriási sikernek könyvelhetjük el: megdupláztuk a meghívott nemzetközi influencerek, újságírók és a külföldi – például olasz, mexikói, orosz – buyerek számát, illetve több mint 150 hazai újságíró, fotós, videós jött el a három nap alatt, hogy hírt adjon a magyar tervezők legújabb kollekcióiról. Közel hatezer embert láttunk vendégül az esemény szervezőiként, azaz idén több mint ezer fővel látták többen a divatbemutatókat mint 2018-ban. Nem lehetünk továbbá elég hálásak annak a több, mint 300 embernek, aki erőn felül teljesített, hogy az eseményünk zökkenőmentes legyen, és hogy a közel 40 hazai és nemzetközi tervező sikeresen mutathassa be a 2020-as tavaszi-nyári kollekcióját. Minden tekintetben túlszárnyaltuk az elvárásainkat, és bízunk benne, hogy a rendezvényünk évről-évre egyre népszerűbb lesz.”
– nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
A szervezők egyik fő célkitűzése, hogy a főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, illetve egyúttal szeretnék elérni, hogy a szakma a divat és fenntarthatóság régiós központjaként azonosítsa Magyarországot. Szerintünk ezután a hét után túlzás nélkül mondhatjuk, hogy ez a cél nagyon-nagyon nincs messze!