×

Ezért lett krokodil a Lacoste logója

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2020. 05. 15.

Ha krokodilt látunk egy pólón vagy cipőn, azonnal tudjuk: Lacoste. Na de miért nem flamingó, oroszlán vagy akármi más lett a francia teniszező alkotta sportruházati világmárka címere, hanem éppen egy krokodil?

René Lacoste, a márka alapítója 1904-ben született Párizsban. Már tizenöt éves korától komolyan teniszezett és olyan versenyekben ért el kiemelkedő helyezéseket, mint a US Open és Wimbledon.

Na de hogyan lett mégis krokodil a jele a Lacoste tervezte ingpólóknak?

Erre a kérdésre maga Lacoste így választolt:

„Az amerikai sajtó nevezett el „aligátornak”, miután kötöttem egy fogadást a francia Davis Kupa csapatkapitányával, melynek egy aligátorbőrből készült táska volt a tétje. Abban fogadtunk, hogy ha megnyerem a mérkőzést, akkor megveszi nekem a táskát. A közönség megszerethette e becenevet, mely remekül kifejezte a pályán megnyilvánuló szívósságomat, ahol sohasem kegyelmeztem kiszemelt prédáimnak… Így a barátom, George, rajzolt egy krokodilt, amit fölhímeztettem a mérkőzéseken hordott kabátomra, miután megnyertem a fogadást.”

A krokodilos hímzést már 1929-ben viselte első, saját maga által gyártott ingpólóján – innentől pedig már élő legenda a történet. 1933-ban André Gillier kötöttáruvállalat tulajdonossal divatcéget alapítva a krokodillal hímzett pólókat sorozatban kezdték gyártani és ezzel útjára indult a Lacoste divatház.

A Lacoste pedig mára már életérzéssé vált: a sportosan elegáns, kifinomult ízlésű férfiak és nők megtestesítője.