×

Megvan a válasz, miért is shoppingolunk online az éjszaka közepén

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2020. 09. 25.

„Vampire Economy” – azaz vámpírgazdaság. Kis iróniával így nevezték el azt a jelenséget, amelyet az elmúlt év növekvő számadatai alapján figyeltek meg brit tudósok a virtuális vásárlási szokásaink során, vagyis, hogy egyre több termék kerül a kosarunkba éjfél után.

Elmúlt éjfél, baromira aludnunk kellene, de még mindig a káros kijelzőfény fárasztja a szemünket, mert nem tudunk lekattanni a kedvenc vásárlós oldalunkról. Csak még egy oldalt végigpörgetek, még egy terméket megnézek, és végül olyan dolgokat veszek, amikre nincs is kimondottan szükségem – ismerős, ugye?

Egy friss kutatás során – természetesen – brit tudósok azt figyelték meg, hogy egyre erőteljesebben emelkedik az éjszaka közepén lebonyolított vásárlásaink száma. Hogy konkrét számokkal is szolgáljunk: az Egyesült Királyságban mindössze egyetlen év alatt 23 százalékkal nőtt az éjfél és a reggel hat óra között leütött online vásárlások száma. Hogy mi erre a magyarázat?

Nos, a válasz nem túl meglepő,

a rohanó világ és a fogyasztói társadalom szerelemgyermeke, vagyis szuperelfoglalt életmódunk tehet a dologról, ennek következménye az igény erre a furcsa új szokásra.

Mivel nap közben egyre kevesebb időnk van shoppingolással és nézelődéssel tölteni a napot, hiszen a meló mellett el kell járni edzeni, szuperegészséges ételeket gyártani, fenntartani néminemű szociális életet, nem beszélve a párunkról, gyerekekről és a családról, akiket szintén nem árt boldoggá tenni. Így hát, lefekvés után – helyett – kettesben maradva a laptopunkkal, telónkkal, tabletünkkel úgy érezzük, még megtoldhatjuk a napot azzal, ami kimaradt, és ami egyébként örömöt is okoz, ezúttal kizárólag saját magunknak. Tehát a dolog az énidőben rejlik, amire joggal vágyunk egy zűrös nap után, akkor is, ha egy kicsit hendikeppes formában van lehetőségünk gyakorolni.

Ha most arra gondolnánk, hogy a nap ebben a szakában száz százalékig impulzív vásárlásról van szó, tévedünk: a kutatók azt is megfigyelték, hogy a kiválasztott termékeket a vásárlók általában és legalább egyszer már behelyezték a kosarukba, mielőtt végleg leütötték volna. Persze a jelenséghez nyilván hozzátartozik az is, hogy az utóbbi években az online vásárlás egyre gördülékenyebb, felhasználóbarátabb és biztonságosabb. Arról nem is beszélve, hogy a virtuális térben kedvenc oldalaink a hét minden napján, nullahuszonnégyben rendelkezésre állnak, így nekünk bármikor kedvünk támad venni valamit, ott minden és azonnal elérhető – akár az éj leple alatt is.

Forrás: grazia.it

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás