Az utóbbi években egyre több limitált kiadású kollekció borzolja a divatipar kedélyeit, és a legjobb az egészben, hogy újabban olyan márkák gabolyodnak össze, amelyeknek igazából nem sok közük van egymáshoz. Íme az idei év legjobbjai.
Limitált darabszám, hordható, de a feltűnéstől nem mentes darabok, a luxuscikkek alá nyomott árak, amelyek nemhogy elvennének, többletértéket adnak a márka esszenciájához. Nagyjából így lehet megfogalmazni egy jól sikerült kapszulakollekció lényegét, amiért megőrülnek a divatrajongók: emlékezzünk csak vissza azokra a napokra, amikor a – még – Vörösmarty tér sarkán lévő H&M előtt kígyózó sorokban álltak az emberek jóval a nyitás előtt, hogy megkaparintsák a fast fashion cégnek tervezett Isabel Marant, Alexander Wang vagy KENZO darabokat.
A fogyasztható luxus rá is fér a világra, főleg ezekben az időkben, szerencsére nem is maradunk izgalmas együttműködések nélkül 2021-ben sem. Íme a legtutibbak.
Tavaly decemberben tudtuk meg, hogy a kedvenc farmermárkánk idén is nagy dobásra készül: a Mickey Mouse-ok után idén a MiuMiuval fog kollaborálni. Ennél több részletet egyelőre sajnos nem tudunk, mindössze annyit árultak el, hogy a kollekció “upcycling” lesz, vagyis lesz köze a fenntarthatósághoz. Hálistennek.
View this post on Instagram
A már említett H&M kollaborációk több mint tizenöt éves története 2021-ben is folytatódik, ezúttal Simona Rocha tervez megfizethető kapszulakollekciót a cégnek. A divatrajongók március 11-ére hegyezhetik magukat, ekkor érkeznek a boltokba az ikonikus férfi, női és gyerekdarabok is.
És ha már H&M: az amerikai farmermárkával közösen megalkotott, száz százalékban fenntartható, főleg farmerokból és szabadidőruhákból álló minikollekció január 28-tól, vagyis holnaptól lesz elérhető az online felületeken, míg a kijelölt üzletekbe február 25-től kerülnek be a darabok. Már ha marad belőlük!
Erről a kapcsolódásról már írtunk korábban, a menő cuccok pedig azóta már bizonyára landoltak a boltokba is: január hatodikán dobták piacra a kültéri sportokért rajongó amerikai márka és az olasz divatház közös kollekcióját.
View this post on Instagram
Az olasz cipőkészítő manufaktúra, a Gia Couture tavaly már magára vonta a lábbeliőrültek figyelmét, amikor a norvég stylisttal, Pernille Teisbaekkel működött együtt. A szupernőies vonalat képviselő márka idén a csodaszép topmodell, Rosie Huntington Whiteley rajzait kelti életre: Jason Stathamné egy instaposztban prezentálta az első cipellőt, a kollekció többi darabját pedig tavaszra ígérik.
View this post on Instagram
Az utcai ruházatra szakosodott luxuskategóriás márka egy hosszútávú együttműködést jelentett be az adidas-szal, amely ebben az évben fog indulni. A cél, hogy a kollaborációval a két brand erősségeit ötvözve egy kényelmes, hordható és a luxusérzetből mit sem engedő kollekciót alkossanak.
View this post on Instagram
Ha létezne olyan, hogy divatolimpia, az A$AP Rocky és az Amina Muaddi valószínűleg egymással csatázna az aranyéremért. A két márka állandó szereplője a mindennapi lesifotóknak, Instagram feedeknek és vörös szőnyeg outfiteknek, és bár a képeket nézve bizonyos szettek elég meredeknek tűnnek, a kollekció kétségtelenül megtalálja majd a maga közönségét.
A kollabok között is a legextrémebb a százéves bicikligyártó cég és a legendás maison együttműködése, amelyek eredményeképpen csodaszép vintage kerékpárok születtek, amelyek bár tavaly év végén debütáltak, mégis kihagyhatatlanok a listából. A vörös, kék, sárga és fekete bringák természetesen magukon gurítják a divatház esszenciáját, mint például az LV logóval ellátott bőrkosár, a dizájn mellett pedig minden technikai követelménynek tökéletesen megfelelnek.
View this post on Instagram