×

Galaxis, holdak, csillagok – kitaláljátok, milyen nap van ma?

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 04. 20.

Világszerte széles körben ünneplik a csillagászat napját, amelyet az Astronomical League ajánlása alapján a tavasz első napján tartanak.  Az ünnep célja, hogy felkeltsék az emberek érdeklődését a csillagászat és az univerzum iránt, valamint hogy megismertessék velük a legújabb kutatásokat, felfedezéseket.

A csillagászat napja tehát egy  mozgó ünnep, amely a holdfázishoz igazodik, általában az első negyedhez – április közepe és május közepe közötti –legközelebbi szombat. És mivel ez a nap ma van, tekintsétek meg az alkalomra készített összeállításunkat, melynek nem titkolt célja, hogy mi is felkeltsük érdeklődéseteket a csilagászat iránt.

A tartalom nem elérhető.

via GIPHY

Az űr és a csillagok mindig is foglalkoztatták az emberek fantáziáját csakúgy, mint a divattervezőkét (nem mintha ők nem lennének emberek). Így esett meg a Valentino két vezető tervezőjével is, Maria Grazia Chiurival és Pierpaolo Picciolival 2015-ben, hogy egy egész kollekciót szentelt a naprendszereknek. Holdak, planéták és konstellációk ihlették a ruhadarabok díszítését és az ékszereket, nem csoda, hogy anno nagyot ment a neten.

Francesca Amfitheatrof a Louis Vuittonnak tervezett 2020-ban egy egész kozmosz-ihlette ékszerkollekciót, amit stílszerűen Stellar Times névre keresztelt. Gyémántok, zafírok smaragdok és rubintok jelképezik a naprendszerünk bolygóit, a legnagyobb kék madagaszkári zafír pedig a Holdat. Egyetlen darab elkészítése nem kevesebb, mint 900 órát vett igénybe (ami mondjuk elég soknak tűnik), és a bőséges kollekció 90 darabból állt. Egyelőre nem megvásárolható, de a Louis Vuitton honlapján és utazókiállításain megtekinthető.

Nem csak a Valentino, de a Dior divatházat is magával ragadta a galaxis varázsa, 2017-ben és 2018-ban is ráfűztek a témára. Ruhákat, ékszereket, sőt még parfümöt is szenteltek a csillagoknak.

Bár a divattervezők között utoljára említjük, kronológiai sorrendben Armani volt az első, aki felfedezte magának ezt az inspirációt. Ő ugyanis már 2012-ben bemutatott egy a planéták ihlette kollekciót.

Persze ne hagyjuk szó nélkül a kevésbé luxuskategóriás, de legalább annyira népszerű streetstyle brandeket sem, mint például a Converse ikonikus tornacipője, amire szintén varászoltak már csillagokat.

A végére pedig egy igazi csemegét hagytunk, Jacob & Co. Astronomi Sky névre keresztelt karóráját, amelyről már egyetlen kép is magáért beszél. Akárcsak az ára: nem kevesebb, mint 600 ezer euróba, azaz 217 millió forintba kerül, és mindösszesen 18 darabot gyártottak belőle. Nyilván mind a 18 rögtön gazdára is talált.

Bezárás