Beléptünk a szivárvány havába, és természetesen a divatszcéna sem tétlenkedik. Összegyűjtöttük azokat a márkákat, akik kapszulakollekciókkal állnak be a kampány mögé.
A június az egyik legfontosabb hónap a divat számára, amikor az LMBTQ+ mozgalom miatt minden jóérzésű tervező büszkén vonultat fel egy-egy szivárványos kollekciót szexuális hovatartozástól függetlenül. Ezek a különleges kiadások leggyakrabban a jótékonyság nevében születnek, a cél, hogy a befolyt összegből támogathassák az LMBTQ+ közösségeket, felhíva a figyelmet arra, hogy az elfogadás alapvető emberi követelmény (kellene hogy legyen).
Kezdjük is egyből egy nagyhallal, Donatella Versacéval, aki Lady Gaga Born This Way nevű alapítványával együttműködve bocsájtja árverésre annak a bőrkabátnak a replikáját, amit az énekesnő viselt világkörüli turnéján. Emellett pedig készült egy limitált kiadású póló és baseball-sapi is.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha már nagyágyúk, Rihanna is kitesz magáért, ő a fehérneműmárkája keretein belül áll ki a melegjogokért, a Savage X Pride kollekció cuki szívárványokkal ellátott, egyébként full szexi fehérneműket foglal magában.
Természetesen Cara Delevingne sem hiányozhat a sorból, aki már másodjára adja arcát a kampányhoz, ezúttal a PUMA márkanagyköveteként. A Forever Free Pride kollekció unisex pólókat, pulóvereket, bodykat, nadrágokat, valamint különféle kiegészítőket tartalmaz, az értékesítésből származó bevétel 20 százalékát pedig saját alapítványán keresztül juttatja el különböző LMBTQ+ szervezetekhez.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem (vagy még nem) világsztárok ugyan, ám a Michael Kors mégis az alfa generációt megmozgató TikTok-sztárocskákat választotta az idei #MKPride kampányhoz, név szerint: Tyshon Lawrence, Ve’ondre Mitchell, Mad Tsai e Soph Mosca álltak be a sorba. Mindegyikőjük visel valami szivárványosat, a limitált kiadású pólóból származó bevétel pedig az OutRight Action Internationalt, az LMBTQ+ emberek jogaiért küzdő globális, vezető emberi jogi szervezetet illeti.
Hasonlóképpen több szereplős kampányba bocsátkozott a COACH is, aki Bob the Drag Queent, Miles Heizert, Jack Mizrahit, Stasha Sanchezt e Rina Sawayamát kérte fel a szereplésre, akikkel mind készült egy rövid kampányfilm, ahogyan a limitált (nyilván szivárványos) kollekció darabjaiban parádéznak. A bevétel természetesen itt is jótékony célra megy.
A Calvin Klein #proudinmycalvins címmel hirdetett kampányában két nembináris nemi identitású sztár szerepel, Arca és Honey Dijon, akik a kilencvenes évek stílusa ihlette darabokat prezentálják a tőlük megszokott nem-megszokott módon.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
És végül jöjjön a kapszulakollekciók istene, a Balenciaga, aki a héten már említett soványka PS5 pulcsi után ezúttal (legalábbis) a színek terén jobban kitett magáért, és persze a címkékkel sem spórolt: a Gay Pride Balenciaga 2021 feliratú pulcsik, baseball-sapkák és fehérneműk már most nagyon népszerűek.
Persze ez még mindig nem az összes márka, várhatóan az ikonikus sportcipőmárkák is csatlakoznak majd a sorba, a Converse például szivárványos Chuck Taylorral rukkol elő, de beáll a sorba a hírek szerint a Vans, az adidas és a Reebok is. Kíváncsian várjuk!