És nem csak a sportét. Az amerikai óriásbrand legújabb kisfilmje (is) egy modern, többdimenziós elképzelés arról, milyenné is válhat a jövő futballja: egy olyan platformmá, amely kiválóságra ösztönzi a soron következő generációkat – a pályán és azon túl.
Az új labdarúgás világának születését ünnepeljük ma. Egy olyan világét, ahol a játék azoké, akik játsszák. Egy olyan világét, amelyet mindenki építhet. Egy olyan világét, ahol mindenkit szívesen látnak – függetlenül attól, hogy ki vagy, honnan származol, vagy mióta vagy játékban.
Így szól a The Land of New Football kampányfilm hangzatos szövege, azt pedig reméljük, nem kell részletezni, minek az apropóján igyekszik a sporton keresztül közvetítve is jobbá és elfogadóbbá tenni a világot a NIKE. Veszett fejsze, gondolhatnánk, de legalábbis jó nagy fában landolt, mert bár nem általánosítunk, az azért nem titok, hogy kevés kevésbé elfogadó szubkultúra létezik manapság, mint a focirajongóké. (Itthon legalábbis biztosan.) Nem véletlen, hogy a kampányfilmet többen unlike-olták, mint ahánynak tetszett.
A negatív kommentekkel persze legtöbben a politika mögé bújtak, de azért jól tudjuk, honnan fúj a szél. Ha netán a videóban szereplő ezerféle bőrszín még nem verte volna ki a biztosítékot, a fiúk szájrapuszija biztosan, a homofób megjegyzéseket meg tökéletesen legitimálja ugye a sportba ne vigyünk politikát című fejezet, ami abszolút jogos, csak ebben az esetben nem erről szól a dolog. Úgyhogy a NIKE igenis jól csinálja, mert a futballban való egyesülés ereje új lehetőségeket teremthet akkor is, ha most még (2021-ben, röhej!) az árral szemben is úszik, kikövezve az utat egy befogadóbb, mindenki számára nyitott jövő felé. A sokszínű jövőt pedig kikkel lehetne jobban reprezentálni, mint azokkal a fiatal sportolókkal, akik a legtöbb és legfőbb örömüket a sportban lelik?
A NIKE mindig is hitt a közösség erejében, a minőség és az értékek sokszínűségében, ez elég egyértelmű a mostani videóból is. Ami viszont nem, mégis kulcsfontosságú, hogy a brand három különböző módon képzeli el a jövőbe való befektetését: a nyitott közösségek építése és azok összekapcsolása a játék örömén keresztül, a környezettudatosság gyakorlása (a 2021/22-es szezon összes sportkollekciója száz százalékban újrahasznosított poliészterből készült), végül de nem utolsósorban pedig az innováció, amellyel olyan termékeket hoznak létre, amelyek egyrészt tágítják a játék lehetőségeinek horizontját, másrészt megkönnyítik a sportolók munkáját.
Jól hangzik, ugye?