Persze nem itthon, de azért az esemény így is megér egy misét.
Amióta Ricardo Tisci 2018-ban beült a Burberry kreatív igazgatói székébe, teljesen átalakult a brit divatház arculata. Az egykori Givenchy-designer egyből új, nyomtatott nagybetűs logót vezetett be, és fél év évvel később bemutatta a 165 éves múltra visszatekintő márka történetében az első Thomas Burberry-monogramot. Mindeközben a Burberry vonzerejét szélesebb közönség felé is kiterjesztette a kapcsolata révén a Kardashian-klánnal, valamint Marcus Rashford, az FKA Twigs és a Bad Bunny zenéivel.
S ha mindez még nem lett volna elég újítás az eddig végletesen konvencionális márka számára, eljött az idő, hogy a 46 éves tervező az üzletek régi dizájnjával is leszámoljon. A Burberry londoni No.1 Sloane Street-i flagship store-ja ugyanis az első, amit teljes egészében az ő irányítása alatt terveztek meg. A falaktól a égőkig. A a 9224 négyzetméteres, három emeletes patinás épület ugyanis mindeddig üresen állt, várva a nagy kalandra.
A nagy kaland pedig meg is érkezett, de ellentétben a legtöbb olyan üzlettel, amely 2021-ben nyitotta meg kapuit – például Browns Brook Street és Adidas Carnaby –, sőt, a Burberry saját, már meglévő shopjaival is, az egész dizájn teljesen visszafogott és letisztult. Nincsenek interaktív tükrök, össze-vissza ingerfények, és digitális vásárlási élményekkel sem molesztálják a betérőket; ez a hely a termékekről szól.
Vincenzo De Cotiis milánói építésszel együttműködve Tisci azt akarta, hogy a Burberry zászlóshajóüzlete teljes egészében tükrözze a megújult márkát. Pezsgő árnyalatú korlátok díszítik a fekete-fehér kockás lépcsőket, bézs szőnyeg fut át a felső szinteken az áruházban, a padlótól mennyezetig tartó függönyök pedig úgy szegélyezik az elefántcsont falakat, mintha a Burberry emblematikus selyemsáljai lógnának. Oh, és persze egy kávézó is található a földszinten.
Legújabb üzletünk a Burberry filozófia teljes manifesztálódása: hiteles, merész, és mindennek középpontjában a kreativitás áll. Egy igazán ikonikus úticél a londoni Knightsbridge szívében. Az első, amely az új, globális üzletkoncepciónk minden jegyét magán viseli, egyedülálló brit luxuskörnyezetet biztosítva ezzel a helyi és a nemzetközi vásárlóink számára.
– nyilatkozta elragadtatástól könnyes szemmel a projektről a Burberry vezérigazgatója, Marco Gobbetti.
Konvenciók és Kardashianok tehát ide vagy oda, a londoni bakancslistánk fixen bővült egy tétellel.
(Képek: Tom D Morgan – www.tomdmorgan.com)