Ősszel a divat és a design fővárosává változik Budapest! Divatbemutatók, kiállítások, tárlatvezetések, showroom látogatások, izgalmas előadások és kerekasztal-beszélgetések. A Magyar Divat & Design Ügynökség tematikus rendezvénysorozata során megismerkedhettek a kreatívipar itthoni tehetségeivel.
A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat keretében a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst is Milánót veszi célba, de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat-és dizájnipar iránt érdeklődők figyelmét a magyar és regionális tehetségekre. Szeptemberben két olyan külföldi rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a divatvilág egyik fellegvárának tartott Milano Fashion Week, vagy az egyik legnevesebb lakberendezési szakkiállítás, a Maison&Objet szakvásár.
De persze itthon is lesznek izgalmas események bőven! Októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely a formatervezőknek nyújt lehetőséget, hogy alkotásaikkal lenyűgözzék a magyar innovatív és fenntartható dizájnra nyitott publikumot, és még ugyanebben a hónapban jön a Budapest Central European Fashion Week is, amely a jelenlegi állás szerint végre élőben, látványos divatbemutatókon keresztül ad majd teret az egészen fiatal tehetségektől kezdve a már elismert magyar tervezőknek és a regionális dizájnereknek is.
Budapest Central European Fashion Week
Bár már kissé a télbe átnyúlva, de a Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot. A rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális, divatipari konferenciára csatlakozhatnak be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak az innovációkra, az új trendekre és az iparág fenntarthatósági törekvéseire. A Fashion & Design Autumn keretében a nemzetközi nagyközönség előtt 20, míg a hazai érdeklődők előtt több mint félszáz tervező mutatkozik be, széles körben szemléltetve ezáltal a magyar tervezők kreativitását. A látványos programok mellett az eseményeknek köszönhetően szakmai előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken keresztül több hazai, V4-es és nemzetközi divat- és formatervező ismerhető meg.
Maison&Objet, 2021. szeptember 9-13.
A Maison&Objet nemzetközi dizájnvásárt Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartják számon. Szeptember 9-13. között Párizsban, a méltán híres dizájnipari szakvásáron a szakmai zsűri által kiválasztott 10 magyar formatervező fogja bemutatni alkotásait, továbbá az MDDÜ nagysikerű design LAB programja során elkészült kimagasló minőségű, szériaérett designtárgyak is helyet kapnak a VIA kiállítóterében, a Paris Design Week keretein belül.
Milano Fashion Week, 2021. szeptember 21-27.
Szeptember 21. és 27. között az egyik legnevesebb nemzetközi divatszakmai eseményen, a Milano Fashion Weeken a tehetséges magyar divattervezők ismét lehetőséget kapnak, hogy az olasz divatfőváros kifutóin mutassák be alkotásaikat és a 2022-es tavaszi-nyári kollekcióikat.
360 Design Budapest, 2021. október 4-10.
Ismét megvalósul a tavalyi évben nagy sikert aratott, négy nemzetközi díjjal kitüntetett 360 Design Budapest kiállítás a Bálnában. A rendezvény célja a magyar, regionális és az idei év újdonságaként a pályakezdő formatervezők széleskörű ismertségének növelése, valamint a hazai dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének támogatása.
Budapest Central European Fashion Week, 2021. október 16-17.
Az MDDÜ negyedik éve rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Weeket. A magyar és régiós tervezőknek, valamint a Young Talents Program pályakezdő tehetségeinek élőben nyílik lehetősége bemutatni legújabb 2022-es tavaszi-nyári kollekciójuk darabjait a Bálnában.
Budapest Fashion & Tech Summit, 2021. december 1-2.
Az MDDÜ a 2020-as nagy sikerű digitális rendezvénye után ismét online térben rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciát. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. A programok a BFTS hivatalos Facebook-oldalán lesznek követhetőek.
Fotók: HFDA/The Sparkle Content