Izgalmas időket élünk, hiszen szemünk előtt zajlik a járműipar forradalma. Miként az elmúlt évtizedekben, úgy ebben a rendkívüli korszakban is úttörő fejlesztésekkel ejti ámulatba a világot a Mercedes-Benz, amely a Formula–1-ben tökélyre vitt technológiákat alkalmazza legmodernebb autóiban. Rajnai Tamás, a Pappas Auto Magyarország személyautó-üzletág vezetőjével Szujó Zoltán, hazánk egyik legismertebb sportriportere beszélgetett.
Bár Zoli autós ember, az innovatív járművek híveként villanybringával érkezett a beszélgetésre, mert szerette volna tudni, miként passzol egy efféle kétkerekű a mindennapjaihoz. Az őszi szünet időszakában gyér volt a forgalom Budapesten, így szerencsére zavartalanul elsuhanhatott a Pappas Auto Magyarország impozáns, Kárpát utcai főhadiszállására, ahol egyből levette a lábáról az új EQS, érthető, hogy ezzel kapcsolatban kérdezte Tamást.
Sz.J.: Nem szokványos a 700 km-t meghaladó hatótáv az elektromos autóknál. Tényleg képes megtenni ennyit egy szuszra?
R.T.: Számos kivitel elérhető legújabb büszkeségünkből, és van közöttük olyan, ami – WLTP-szabvány szerint – akár 770 kilométerre eljut egy töltéssel. Bár a hatótáv legfőbb ellensége az autópályázás és a nagy sebesség, kollégáim néhány hete Salzburgban jártak a legerősebb EQS-sel, és ezt a távot gond nélkül megtette az autó.
Hozzáteszem, az Ionity töltővel nagyjából fél órába telik 10-ről 80 százalékra „pumpálni” az akkut, magyarul egy kávézásnyi idő alatt újból hadra fogható az EQS, és valljuk be, ez egyáltalán nem elviselhetetlen időkiesés.
Sz.J.: Élénken él az emlékeimben az idei Magyar Nagydíj hétvégéje, ott mutattuk be az EQS-t a hazai publikum előtt. Maga Lewis Hamilton sokszoros világbajnok is részt vett virtuálisan a programon, és beszélgetésünk alapján úgy éreztem, nagyon hisz a villanyautózásban. A nagydíj alatt volt szerencsém néhány szót váltani a Pappas Auto Magyarország helyszínen tartózkodó szervizvezetőjével, aki arról is mesélt, milyen tudatosan készülnek az áramos típusok karbantartásával összefüggő új kihívásokra.
R.T.: Valóban nem pihenünk ezen a területen, ám ez természetes, tekintve, hogy a több mint 30 éves múltra visszatekintő Pappas Auto Magyarország mindig tudatosan gondolkodott, tervezett és cselekedett annak érdekében, hogy az aktuális autóipari helyzetben piacvezető lehessen. A Mercedes-Benz is elkötelezett az elektromobilitás mellett, ezért is jelentette be a közelmúltban, hogy ahol ezt a piaci körülmények lehetővé teszik, ott az „electric-only” (teljesen elektromos) stratégia szerint működik a jövőben. Mindemellett a Pappas rendszeresen szervez képzéseket munkatársainak, és a csillagos márka legnagyobb hazai márkakereskedőjeként arra is roppant nagy energiát fordít, hogy megismertesse vevőkörével az elektromos autókban rejlő lehetőségeket.
Sz.J.: Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a Formula–1 mostani irányítói a hibrid hajtásra voksoltak, amit a Mercedes-Benz remekül alkalmaz, nem csoda, hogy évek óta verhetetlen a királykategóriában. Jó tudni, hogy az F1-ben bevezetett megoldások szépen lassan átszivárognak az utcai autókba is.
R.T.: Amiről beszélsz, az részben már a jelen, hiszen csúcsmodellünk, az új EQS átvette a Formula–1-ben elterjedt akkuhűtési technikát, ez is hozzájárult ahhoz, hogy bőven túllépi a 700 kmes hatótávot. Értékesítő kollégáink egyébként arról számolnak be, hogy töretlenül nő az érdeklődés a tölthető hibrid és teljesen elektromos modellek iránt, és eltökéltek vagyunk abban, hogy a jövő autóit testközelből bemutathassuk a hozzánk betérő ügyfeleknek. Nem kérdés, hogy érdemes ellátogatni szalonjainkba, mert már most megcsodálhatják többek között a Mercedes-Benz EQA és EQC elektromos SUV-kat, ráadásul kínálatunk folyamatosan bővül,
a Mercedes-Benz 2022-re az általa lefedett minden kategóriában kínál majd tisztán elektromos járművet. Jövő év elejére várjuk a friss, középkategóriás limuzint, az EQE-t, majd egy évre rá érkezik az EQG, a G-osztály akkumulátoros reinkarnációja, ami az idei Müncheni Autószalonon debütált.