A Magyar Divat & Design Ügynökség január 31. és február 6. között ismét megrendezi a Budapest Central European Fashion Weeket, ahol a magyar tervezők a nemzetközi divatheteket megelőzve mutatják majd be legújabb kollekcióikat.
A BCEFW Pre-Fall Collection során még a nemzetközi divathetek előtt mutatja be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a nemzetközi kereskedők és a nagyközönség előtt. Ezekben a napokban Budapest igazi divatvárossá változik: a Magyarországra látogató nemzetközi szakmabeliek, viszonteladók és sajtómunkatársak a legújabb kollekciók mellett megismerhetik hazánk két jelentős turisztikai vonzerővel bíró épületét is, továbbá a kiegészítő programoknak köszönhetően Budapest belvárosát, amely egy teljes héten keresztül kínál közel 20 divattematikájú programot. A divathét utolsó három napján, két különböző helyszínen megtartott, a 2022/23-as őszi téli kollekciókat felvonultató catwalk show-k pénteken a Királyi Lovarda épületében, szombaton és vasárnap pedig a Szépművészeti Múzeumban tekinthetők meg. A 19 magyar és 2 lengyel tervezőtől egyenként tíz szettet láthatunk, továbbá a szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a diverzitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására. A bemutatók mellett Budapest különböző pontjain számos side event is várja az érdeklődőket, valamint egy virtuális üzlet, ahol online szerezhetők be a kortárs tervezők szezonális darabjai az esemény ideje alatt.
A Fashion Streeten található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként 5, míg a Szépművészeti Múzeumban 7 hazai márka kiállítása tekinthető meg, köztük különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek.
A személyes részvétel mellett az események és divatbemutatók online is követhetőek lesznek a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok csatornáján, valamint a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlet is további vásárlási élményt kínál, amelybe belépve képet kaphat a vásárló a magyar kortárs darabokról, amik egy kattintással közvetlenül elérhetőek és meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán. A Magyar Divat & Design Ügynökség azon dolgozik mind a kommunikációját, mind a hazai rendezvényeit figyelembe véve, hogy a tudatosság jegyében válasszanak a fogyasztók hazai tervezői darabokat. A fenntarthatóság megjelenik többet között a BCEFW programjában, ahol egyre több divatmárka alkalmaz zero waste, patchwork és egyéb környezettudatos módszereket az etikus működés érdekében. És persze a jótékonykodás sem marad el: a tavalyi évhez hasonlóan idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlják fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, amellyel a segélyszervezet éves munkájához járul hozzá, hogy minél több rászorulónak tudjon ételt, otthont, esélyt biztosítani.