A 2022/23-as őszi-téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Week három napon keresztül, február 4. és 6. között, két különböző helyszínen – a Királyi Lovarda épületében és a Szépművészeti Múzeumban – valósul meg. A bemutatók mellett azonban lesznek olyan programok is, amelyek a nagyközönség számára is ingyenesen és meghívó nélkül lesznek látogathatóak: ilyen lesz február 5-én és 6-án a Deák Palotába szervezett kiállítás, ahol öt hazai tervező legújabb kollekcióját tekinthetitek meg.
Az egész hétvégén át tartó side event során délelőtt 11 és délután 18 óra között várnak szeretettel a kiválasztott tervezők, akiket egy interjúsorozatban is bemutatunk nektek. Szűcs Áronnal, az AANRO tervezőjével beszélgettünk.
Nálad azért egyértelműbb ez a kérdés, de azért meséld el kérlek, mit takar a márka neve?
Ez egy érdekes történet. Középiskolás éveim alatt kezdtem el hobbi szinten foglalkozni a divattal, és a lehetőségeimhez mérten szerveztem bemutatókat. Az akkori „márkát” AARON néven ismerték, azonban ezt a nevet nem védettem le, mivel még gyerekcipőben járt a történet. Évekkel később pedig, amikor elindítottam a saját márkámat, már foglalt volt ez a név, ezért új megoldást kellett keresnem. Mindig inspiráltak a nagy divattervezők, akik klasszikus módon a saját nevükkel fémjelezték márkájukat. Szerintem erős karaktert tud adni a brandnek, hiszen valahol egybefonódik a tervező személyével. Így született meg az AANRO, ami a keresztnevem betűinek játékából tevődik össze.
Mikor indult a brand és mi a története?
Saját márkát 2018-ban indítottam, azonban két év után úgy éreztem, sem az akkori névvel, sem pedig az addigi koncepcióval nem tudok teljes mértékben azonosulni. Erre az időszakra főpróbaként tekintek, ahol megtapasztalhattam, hogy mi az, amiben jó vagyok, és mi az, amiben a vevőim szerint vagyok jó. Megismerhettem egy darabot a piac működéséből, és ami a legfontosabb, a korábbi elméleti tudásomat gyakorlati tapasztalatokra cseréltem, ez fordított a férfi ruhák irányába. Ez a tapasztalat pedig a hitelesség, hiszen a női ruhákkal szemben a férfi termékeket én is fel tudom venni, érzem, hogy milyen viselni azokat, mennyire praktikusak és kihasználhatóak. Ha te szereted a saját termékedet, nagyobb valószínűséggel fogják mások is. Így az AANRO márka 2021 végén indult, és a visszajelzések alapján egyértelművé vált számomra, hogy az arculatváltással jó döntést hoztam.
Milyen az elképzelt célközönséged?
Az AANRO férfi céltudatos, határozott személyiség, aki a saját álmait építi miközben egységre törekszik az élete minden területén. Kreatív, szabad szellemű és hosszú távban gondolkozik, előre megtervezett céljai eléréséhez kitartóan dolgozik, maximalizmus jellemzi, mindez pedig az öltözködésében is megjelenik. Vásárlásaira befektetésként tekint, ezért olyan márkát választ, amelynek termékei azon túl, hogy divatosak és kiváló minőségűek, jól variálhatók egymással az üzleti életben és a sportos hétköznapokban egyaránt.
Az üzleti életet egyébként nem a klasszikus értelemben értelmezem. Azokra a fiatal álomépítőkre gondolok, akik nem a hagyományosan vett üzleti életben dolgoznak, hanem a jelenkor sokszínű lehetőségeinek egyikében. Fontos számukra a jó megjelenés, de kreatív alternatívát keresnek, ami jobban tükrözi egyediségüket a klasszikus „öltöny-ing” kombinációval szemben. Build mind, build body, build brand.
Mi az AANRO-márkafilozófia?
A brand célja, hogy olyan seasonless gardróbot hozzon létre, amelyben egymással jól kombinálható, magas minőségű termékek találhatóak. A tervezéskor – szem előtt tartva célcsoportom igényeit – a klasszikus fazonokat sportos elemekkel és a legújabb technológiákkal ötvözöm. Bízom benne, hogy ez segítséget ad az AANRO vásárlóinak abban, hogy a céljaik elérésének útján legalább a megjelenésükkel kevesebbet kelljen foglalkozniuk.
View this post on Instagram
Mint korábban említettem, a magas minőség kifejezetten fontos a brand számára. Minden fejlesztést gondosan elemzek, és olyan korszerű technológiákkal dolgozom (ragasztás, hőillesztés, szalagozás, ultrahanggal történő perforálás), amelyek mind hozzájárulnak ahhoz a luxus érzéshez, amely egy gondosan kidolgozott termék kézhez vételénél tapasztalható. Egy AANRO termék tulajdonosa megtalálja a kedvenc sziluettjét, több részlettel, finomabb befejezéssel és megmunkált szövetekkel. Az a célom, hogy a brandre ne csak divatmárkaként, hanem hosszú távú befektetésként is tekintsenek.
Mi (volt) a legnagyobb nehézség, amivel magyar tervezőként meg kell(ett) küzdened?
Azt gondolom, a legkönnyebb dolog egy tervező számára maga a tervezés. Sok tehetséges és izgalmas márkát látunk itthon, azonban a legtöbben sajnos nem üzletképes vállalkozások. A legnagyobb nehézséget számomra is a vállalkozás üzleti felépítése okozta és okozza. Ez egy érdekes helyzet, hiszen az emberben a tervezői talentum nagyon ritkán párosul a jó üzleti érzékkel. Én a KREA-ban végeztem és több világmárkánál is dolgoztam, sok tapasztalatot szereztem a globális divat, mint üzletág működésével kapcsolatban, azonban ezek a lehetőségek nem adtak megfelelő tudást egy saját vállalkozás üzleti felépítéséhez. Az MDDÜ mentorprogramjában való részvétel lehetőséget kínál arra, hogy fejleszteni tudjam ezt a területet is.
Mi volt az első olyan tervezett ruhadarab, ami meg is valósult?
Amennyiben a legeslegelsőt kérdezed, akkor a 2010-es első divatbemutatómra készültek el az első ruhadarabjaim. Mivel elég sok lookot mutattam be, már nem emlékszem, melyik volt közülük, amely elsőre elkészült, mindenesetre én ezt az eseményt tekintem kezdőpontnak. A legsikeresebb első termékem pedig, amit azóta is értékesítek egyre több színben, az egy többfunkciós esőkabát volt. Ennek a terméknek az az érdekessége, hogy kettő az egyben: a mellény a kabáttal együtt, illetve külön is hordható.
Mi inspirálta a most bemutatásra kerülő AW22-es kollekciót?
Ahogy már említettem, az AANRO márka esetében seasonless kollekciókról beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy nincsenek erős váltások minden szezont követően. A BCEFW side event keretein belül bemutatásra kerülő kollekciót tekintem a brand első kollekciójának. Tervezésekor azt vettem figyelembe, hogyan tudnék a márka értékeit és a vásárlóim igényeit figyelembe véve egy olyan termékcsaládot összeállítani, amely később kiindulási alapként tud szolgálni az újabb termékekhez. Mint egy jól megtervezett gardrób a vásárlóim számára, hiszen olyan alapdarabok találhatók benne, amelyek jól kombinálhatók és hosszú ideig használhatóak. A színek használatánál is olyan klasszikusokat választottam, mint a fekete, barna, bézs és a kék, amik szintén nem szezonális árnyalatok.
A seasonless termékeknél fontos megemlítenem, hogy a fast fashionnel szemben sokkal fenntarthatóbbak, hiszen a szélsőségek és éles váltások helyett egy sokkal kiegyensúlyozottabb gardróbra lenne az embereknek szükségük, amely olyan alapdarabokra és minőségi termékekre épül, amelyeket hosszú ideig szívesen hordanak. A férfiakra pedig kifejezetten igaz az, hogy szeretnek jobb minőségben kevesebb terméket vásárolni és sokkal kiegyensúlyozottabban öltözni.
Hol találkozhat a darabjaiddal a vásárlóközönség?
Offline jelenleg a győri ESMÉ Showroomban és a budapesti Home of Fashion üzletben, ez utóbbinak van webshopja is, ahol szintén fent vannak a termékeim, akárcsak a Budapest Select Store oldalán. Terveim között szerepel saját webshop indítása, ehhez azonban előtte bővítenem kell a kapacitásomat.
Mi az a három dolog, amit feltétlenül tudni kell rólad?
Maximalista vagyok és számomra a sport az igazi kikapcsolódás. Ez csak kettő, viszont igaz.
Te mit vásároltál utoljára?
Kávét.