Mert mindig van új a nap alatt: a Milánóban frissen bemutatott kollekció a brit énekes és a divatház kreatív igazgatója, Alessandro Michele közti barátság eredménye, amely újraírja a férfi stílus dresszkódját.
Barátság és cinkosság. A különböző kreatív szférák találkozási pontján született meg a Gucci HA HA HA névre keresztelt kollekció, amelyből nem (csak) a hahotázásra kell asszociálni, a művészek kezdőbetűit foglalja magában: Harry és Alessandro. A humor persze nem véletlen. Alessandro Michele és Harry Styles sok évvel ezelőtt találkoztak, pont akkor, amikor szólókarrierjük beindult: Michele a Gucci kreatív igazgatójaként debütált, az énekesnek akkor jelent meg az első albuma. A barátság kezdettől fogva kialakult, de volt, hogy hosszú hónapokig csak WhatsApp-on kommunikáltak egymással, megosztva az élményeiket, tapasztalataikat, és volt, hogy hosszú hónapokig csak a csend volt közöttük. De ha két rokonlélek egymásra talál, ott nem mindig van szükség szavakra.
Harrynek óriási érzéke van a divathoz. A közös munka gondolata egy telefononbeszélgetés során született meg bennem: azt javasoltam, hogy építsünk fel közösen egy „álomgardróbot” azokból az apró furcsaságokból, amelyeket mindketten szeretünk, és amelyekből szokatlan víziókat lehet összerakni. Az inspiráció a hetvenes évek popesztétikája, a bohém szellem és a nagybetűs, újragondolt úriember fogalma volt, amelyekkel együttesen megreformálhatjuk a férfi divatot.
A kollekciót játékos, vidám stílus jellemzi. Zakókból, kabátokból, nadrágokból, ingekből, kiegészítőkből áll, vagyis semmi sem hiányozhat, ami egy kapszulagardróbba kell. A szabásminták és a formavilág az angol tradíciók különböző aspektusait ötvözi, mint a hercegséget idéző kétsoros kabátok olyan apró de fontos elemekkel, mint a fedett vagy a gyönygházfényű gombok az ingeken. Mert a lényeg a részletekben rejlik, és ezekből nincs hiány, minden termék szokatlanul szerethető, és ami a lényeg, felismerhető rajta mindkét kreatív elme kézjegye.
Fotók @Gucci