Az idei jubileumi esemény keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között: a hétvége során több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban, a hét közben pedig városszerte 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket.
A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon: az eddigi kilenc BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség, amelyen keresztül 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre. Az divatipari vállalkozások piacszerzésének segítése mellett pedig az országimázst is építi a hétvégén már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week.
A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megõrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elõsegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézmûvesekkel és kortárs művészettel való találkozást
– mondta el Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan az ügynökség ismét a nemzetközi divathetek elõtt ad lehetõséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat, így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezõk darabjai közül válogatni.
Az MDDÜ szívügyének tekinti a hazai és régiós tervezõk támogatását, így a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezõkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Weekkel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az augusztus 29. és szeptember 4. között megrendezésre kerülõ jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervezõ mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetõk lesznek a Szépmûvészeti Múzeumban. A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetõek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján. Budapesten városszerte emellett közel 30 side event is megvalósul, divat témájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot. Emellett a jól mûködõ nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve számos tervezõ kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külsõ helyszíneken.