A Magyar Divat & Design Ügynökség február 2. és 6. között rendezi meg a budapesti divathetet, amely során a tervezők – az eddigiektől eltérően – négy budapesti helyszínen mutatják majd be legújabb kollekciójukat egy kreatív prezentáció keretében, a Fashion Street-en pedig ismét megnyitja kapuit a BCEFW pop-up a vásárlók előtt.
A Magyar Divat & Design Ügynökség évente kétszer rendezi meg a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét. A 11. alkalommal megvalósuló programsorozatra február 2. és 6. között kerül sor Budapest több pontján, amelynek legfontosabb programjai nyilván a divatbemutatók lesznek, ám ezúttal nem egy hagyományos, kifutón sétálós show-ra kell gondolni.
„Az év első divathetének fő programelemét, a kollekciók prezentálását idén stratégiai megfontolásból Budapest több ikonikus helyszínén tartjuk meg. Számos, sikeres nemzetközi példa bizonyítja, hogy egy ilyen kreatív esemény hatására megélénkül az érdeklődés az adott desztináció iránt. A nagy olvasottságú, nemzetközi újságírók és a kiterjedt követőtáborral rendelkező véleményvezérek tudósításai egy széles réteggel ismertethetik meg Budapest gyönyörű nevezetességeit, rendhagyó attrakcióit. Ezért is vállaljuk minden szezonban, hogy egy úgynevezett hospitality tourt szervezünk számukra, amelynek köszönhetően a város szépségei mellett a magyar ízeket is, vagyis a gasztronómiai kínálatot is megismerhetik. Célunk, hogy nemcsak a tervezők kreativitásán, hanem a helyszínek változatosságán keresztül is erősítsük Budapest regionális turisztikai szerepét és úgy általában véve az országimázst is” – nyilatkozott a koncepcióváltásról Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A február 4-5-én megrendezésre kerülő főesemény tehát négy helyszínen ad majd otthont a tervezők prezentációinak: a Nemzeti Táncszínházban, a Magyar Nemzeti Múzeumban, a Néprajzi Múzeumban és az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár épületében. A 2023/24-es őszi-téli kollekciókat bemutató BCEFW különlegessége, hogy a tervezők prezentáció formájában mutatkoznak be. A márkáknak lehetőségük nyílik arra, hogy saját karakterjegyeiket az egyedi és innovatív koncepciók mentén még inkább érvényre juttassák, jobban felkeltsék ezáltal a szakma és a nagyközönség figyelmét.
A 15 magyar, 2 lengyel és 2 szlovák divatmárka prezentációi mellett számos side event színesíti majd a divathét programját, a Fashion Street-en pedig BCEFW pop-up store nyitja meg kapuit a vásárlók előtt.
Fotók: HFDA The Sparkle Content