Egy új, környezetbarát gyakorlatra ösztönző kategória debütál a 14. Budapest Central European Fashion Weeken, a Conscious by BCEFW. Ezt erősítve egy textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison a hétvégi bemutatók időtartama alatt augusztus 31. és szeptember 1. között.
A BCEFW SS25-ös szezonban a regionális együttműködések valamint az új generáció tehetségeinek felkarolása mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság kérdésköre. A Budapest Central European Fashion Week honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszer a divathéten résztvevő lokális és regionális márkákat, illetve partnereket kívánja ösztönözni egy tudatosabb üzleti modell kialakítására.
A Conscious by BCEFW kategória születését a Conscious Fashion Initiative szempontrendszerének kidolgozása előzte meg. A kezdeményezésben hat, környezettudatos és etikus működésre és körkörös gazdasági modellre való átállásra összpontosító vezérelv került meghatározásra.
A sokszínűség és egyenlőség elve, az újrahasznosított anyaghasználatot támogató fenntartható tervezés elve, a biztonságos munkakörülményekre vonatkozó szekció, a fogyasztók bevonása, valamint az átláthatóság és az oktatás, amelyek a társadalmi, környezeti felelősségvállalás fontosságát emelik ki.
A kritériumrendszer felállításának célja a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkák, illetve partnerek ösztönzése és terelése egy tudatosabb jövő felé.
„A fenntarthatósági kérdéskör egy dinamikusan változó terület, a technológia és a szabályozási környezet oldaláról egyaránt. A Magyar Divat & Design Ügynökségnél törekszünk arra, hogy az iparág szereplőivel közösen találjunk megoldásokat az Európai Unió Fenntarthatósági irányelveinek fokozatos beépítésére. A BCEFW Conscious Fashion Initiative keretrendszere és az új kategória lehetőséget biztosítanak arra, hogy erősítsük a szakmai párbeszédet a témában, egyúttal szeretnénk elismerni és motiválni azokat a márkákat, akik már előrébb járnak a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok bevezetésében. A fenntarthatóbb életre való átállásban rengeteg lehetőség rejlik, amivel új munkahelyek és iparágak jöhetnek létre a jövőben. Mindezen törekvésünk hozzájárul ahhoz, hogy tovább erősítsük kreatívipari központi szerepünket a régióban” – emelte ki Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az Advisory Board a beérkezett jelentkezések alapján idén négy hazai és egy regionális tervezőt választott a kategóriába. A Catwalk szekcióból a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), valamint a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA kollekcióival találkozhat a közönség, akik változatos megfogalmazásokban reflektálnak a tudatosság fogalmára.
A BCEFW szakmai törekvéseinek köszönhetően egy MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap az idei rendezvényen. Az akció célja felhívni a figyelmet az újrahasznosítás gyakorlatára, és tudatos gondolkodásra ösztönözni az eseményre ellátogató közönséget. A konténert bárki igénybe veheti a helyszínen a rendezvény időtartama alatt péntektől vasárnapig. A gyűjtőben elhelyezett ruhák, lakossági textilhulladékok a későbbiekben újrahasznosításra kerülnek.
Creative concept, art direction, production, casting & talent management: The Sparkle Content Agency
Photography by David Ajkai