Kemény sortűz alá került a portugál Vogue legfrissebb, július-augusztusi száma, amelynek témája az őrület.
Nagyon sokan érzéketlennek, ízléstelennek és idejétmúltnak bélyegezték a Vogue Portugal legújabb magazinját. A divatlap Madness Issue-ja négy különböző címlappal kerül az újságárusok polcaira – a kép azonban, ami leginkább kivágta a biztosítékot, Simona Kirchnerova modellt ábrázolja, amint két nővér fürdeti, az egyik vizet tölt rá.
Egy portugál modell, Sara Sampaio azt kommentelte a Vogue Portugal Instagram-posztja alá, hogy
Ilyen képekkel nem szabadna illusztrálni a mentális egészségről szóló párbeszédet! Szerintem nagyon rossz ízlésre vall!
Egy szakpszichológus, dr. Katerina Alexandraki így fogalmaz:
A mentális egészség esztetizálása és promotálása nagyon problémás és nem lehetne egy divatlap témája. Nem is beszélve a mentális problémákkal küzdő nők orvosi kezeléseinek történetéről: száz és száz, brutálisan erőszakos kórházi és elmegyógyintézeti horrortörténetről lehet tudni.
Többen azt is kifogásolják, hogy a témához az „őrület” szót használja a magazin, ami egy nagyon idejétmúlt terminus és rossz irányba tereli az egész diskurzust a témáról. A magazin maga így ír posztjában a címlapról:
Ez a szerelemről szól.
Az életről.
Rólunk.
Rólad.
A mostról.
Az egészségről.
A mentális egészségről.
#themadnessissue.
Már ideje volt.
A kérdéses címlapon szereplő modell – a legelső fotón, aki a kádban ül – elmondja, hogy a két nővért alakítő nő az édesanyja és a nagyanyja.
Karrierem eddigi csúcspontjának tartom, hogy édesanyámmal és nagymamámmal lehetek a Vogue címlapján! Három generáció egy címlapon!
A Vogue egyelőre semmilyen formában nem reagált a felháborodott kommentekre, újságcikkekre és szakvéleményekre; kíváncsiak vagyunk, vajon egyetértenek-e majd a címlapot ért kritikákkal és visszavonják-e a lapot.
(Forrás: The Guardian)
Down-szindrómás tinédzser modell a Gucci legújabb kampányarca – FashionStreetOnline.hu
A Gucci Beauty valaha volt legtöbb szívecskét hozó Instagram-bejegyzése lett a négy nappal ezelőtt megjelent, legújabb kampányfotó, melyen a Down-szindrómás Ellie Goldstein látható. A csillogó és színes Gucci ruhákban pózoló modell a divatház beauty-termékét, a L’Obscur szempillaspirált reklámozza. A Gucci kreatívigazgatója, Alessandro Michele azt a fotóst választotta, aki megnyerte Instagramon a #theguccibeautyglitch versenyt: ő David PD Hyde.