×

#worldnutelladay – a nap, amikor lelkifurdalás nélkül túltolhatod a Nutellát!

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 02. 5.

Igen, tudjuk, a pálmaolajnál már csak a cukor több benne, de akkor is imádjuk! A Ferrero család összetéveszthetetlen ízvilágú édességének sikere már három generáció óta töretlen, és bár a február ötödikére kijelölt Nutella-világnap csak egy viccnek indult 2007-ben, ma már örömmel ünneplik világszerte az olasz édességmámort. 

Amikor 1946-ban Pietro Ferrero megalapította a család nevével fémjelzett vállalatát, bizonyára nem gondolta volna, hogy ötven év múlva a cégcsoport éves forgalma többmilliárd euróra rúg majd, hogy világszerte 34 ezer alkalmazottal látja el a világ 160 országát finomabbnál-finomabb édességekkel, ahogy azt sem, hogy

az egy év alatt gyártott Nutellás üvegek majdnem kétszer körbeérik a Földet, nyolcszor a kínai nagy falat, vagy hogy súlyuk megegyezik az Empire State Buildinggel.

Pedig de! Az olasz család sikersztorija tényleg egyedülálló, amihez kellett szenvedély, tehetség, rátermettség és egy jó adag szerencse is, nyilván. Meg persze jókor lenni jó helyen. Az öreg Pietro egyébként nagyon jól mérte fel a helyzetet, hiszen a második világháború alatt kiéheztetett emberek a békeidők beköszöntével aligha vágyhattak volna másra, mint élelemre, hát még finom ízekre! Így a lehető legjobbkor rukkolt elő az akkoriban ritkaságszámba menő kakaóval megbolondított mogyorókrémes csokival, aminek a Giandujot nevet adta. 

Ez a csokoládé adta az alapötletét a krémes, kenhető édességnek: A La Supercrema Ferrero volt a mai Nutella elődje. Pietro lelkesedése az egész családra átragadt, a Ferrero família nyilván már akkoriban mogyikrémes kenyérszeletekkel indította a napot.

Nem meglepő, hogy az elsőszülött fiú, Michele is elkezdett kísérletezni az ízekkel és a hozzávalókkal, mígnem elkészült az utánozhatatlan kakaós mogyorókrém, amit a mai napig nem tud überelni semmi.

Az üveges kiszerelésben árult Nutella hamar kitört Olaszországból, hogy az egész világot meghódítsa, és bármilyen érdekes, az 1965-ben egységesített és a mai napig ismert ikonikus csuprot nem a digók, hanem a németek alkották meg. 

Az azóta eltelt ötven évben egyébként nem sok változás történt, legalábbis (hálistennek) ami az ízeket illeti. Maximum annyi, hogy olyan új termékekkel bővült a paletta, amiknek köszönhetően a Nutellát út közben is élvezhetjük  – anélkül, hogy egy kiflit kellene az üvegbe tunkolnunk –, mint a Nutellával töltött B-ready ostya, a Nutella&GO mártogatós ropirudak vagy a töltött Ferrero-kekszek. De az íz, az maradt!

Én például a mai napig őrületbe kergetem a barátaimat, mert minden gofrizás, fagyizás, vagy palacsintázás alkalmával lefárasztom a felszolgálókat a kérdésemmel, hogy a Nutellás gofri, fagyi, vagy palacsinta az valóban igazi Nutellás-e, vagy valamelyik kamu és nyilván olcsóbb utánzata? Mert nem baj, ha az, de akkor egy, ne írják ki azt a szót, hogy Nutella, kettő, mondják meg a frankót, és akkor inkább pudingosat, pisztáciásat, vagy kakaóporosat eszem. 

via GIPHY

A cég persze sok jubileumot és mérföldkövet ünnepelt 1946 óta, a közösségi médiának köszönhetően pedig ma már számszerűsíteni is lehet, mennyien imádják a Nutellát. Elég beírni a worldnutelladay hashtaget, és lám, kiderül, hogy még a hírességek is szívesen bűnöznek az ellenállhatatlan finomsággal. Ebből is látszik, hogy a minőség időtálló dolog!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nutella (@nutella) által megosztott bejegyzés

(Forrás: nutella.com)