×

Te is imádsz UNÓZNI? Most limitált kiadású szülinapi dizájnerpaklival segíthetsz a világon!

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 02. 24.

Idén ünnepli 50. születésnapját a Mattel egyik legkedveltebb játéka, a jeles alkalomra pedig a Vogue Talents által mentorált és kiválasztott dizájner, Vivetta Ponti tervezett limitált szériás kártyapaklit, amelynek megvásárlásával nem mellesleg az Unicef munkáját támogathatod.

Az UNO története 1971-ben kezdődött, amikor egy ohiói borbély, Merle Robbins Cincinnatiban kitalálta ezt a roppant egyszerű, de legalább annyira szórakoztató játékot, minőségi időtöltést biztosítva a családoknak. A sikerre nem is kellett sokat várni, szinte azonnal kötelező kelléke lett minden háztartásnak, öt évtizeddel később pedig már több mint 80 országban szórakoztatja a családokat a kisgyerekektől a nagyszülőkig.

Olyannyira, hogy állítólag minden percben 17 pakli UNO® kártyát adnak el világszerte!

View this post on Instagram

A post shared by UNO (@uno)

A játékot egyébként csak húsz év múlva, 1992-ben vásárolta meg a Mattel, amely szintén jót tett a népszerűségének: ez az egyetlen olyan játék, amely gond nélkül lépte át a különböző korok, nyelvek és kultúrák határait és szórakoztatja az embereket generációk óta. A hűségért cserébe pedig a brand különös figyelmet szentelt a rajongóknak, akiknek az észrevételei, igényei és véleményei alapján

megszülettek a különböző változatok, mint a kétoldalas lapokkal bővített UNO Flip!, a reflexeket is próbára tevő UNO Showdown, az UNO Minimalista és persze az ilyen-olyan meserajzos és egyéb limitált kiadású változatok.

Az újabb mérföldkő 2017-ben jött el, amikor a Mattel bemutatta az UNO ColorADD-ot kifejezetten színvakok számára, 2019-ben pedig az UNO Braille verzióval nyitott új távlatokat, hogy tényleg mindenki – köztük a vakok és gyengénlátók is – élvezhessék a játék örömét.

Idén pedig nem kisebb dolgot kell megünnepelni, mint fél évszázadnyi töretlen sikert, amelyet a Vogue Talents-szel közösen tesznek.

A kollaboráció önmagáért beszél: egy kultusszá emelkedett kártyajáték és az olasz divatipar tehetségeinek új generációja közösen erősítik egymást úgy, hogy közben még jótékonykodnak is. Az eladások utáni teljes bevétel ugyanis egyenesen megy az Unicefnek.

A Vivetta Ponti által megalkotott kártyalapok hátoldalát az állatok iránti szeretet és a költészet varázsa ihlették, ugyanazon motívumok, amelyek divattervezői pályáján is az első számú inspirációt biztosítják számára.

View this post on Instagram

A post shared by VIVETTA (@vivetta)

A limitált kiadású UNO® by Vivetta kártyapaklik mától (február 24.) elérhetőek a milánói Condè Nast Experience Store-ban, vagy inkább online, az olasz unicef honlapján!