×

5 tipp, amivel átvészelheted az évszakváltozás nehézségeit

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 10. 11.

Vannak, akik nem ismerik a nyárvégi szomorúság fogalmát, és bizony vannak, akiket extrém módon megvisel a szezonváltás, és a borongósabb, hidegebb idő teljesen rányomja a bélyegét a hangulatukra. Ha ez utóbbiak táborát erősíted, tartsd be az alábbi pár apróságot, hogy könnyebben viseld a kívülről érkező ingereket.

Az ősz megérkezett, ez már biztos, és közeleg a tél is. A nappalok rövidülnek, a hőmérséklet csökken, és sokkal nehezebb fenntartani azt a pozitív hozzáállást, ami a napsütéses nyári hónapokban magától értetődik. Ráadásul hamarosan az órát is át kell állítani, ami szintén nem segít a fény iránti igényünkön, ami nem keveseknél okoz mentális nehézségeket. Ha pedig veszítünk a koncentrációból, az nemcsak a munkánkon, de a mindennapi motivációnkon is meglátszik, és még a társas kapcsolatainkban is kevésbé leszünk aktívak. És hát ki szeretne önmaga árnyéka lenni?

Ki a szabadba!

Igen, sokkal több ruhát kell felvenni, és igen, nehéz rávenni magunkat arra, hogy egyáltalán elkezdjünk öltözködni azért, hogy kilépjünk a jó meleg szobából, de csak egyszer próbálj erőt venni magadon, és meglátod, megéri! A friss levegő a lehető legjobb az egészségnek és a hangulatnak is, egy hosszú, természetben töltött séta pedig segít a mentális kikapcsolódásban és a szellemi energiák újratöltésében. Vadászd le a napsütéses napokat, mert a D-vitamin áldásos hatása még ilyenkor is megmutatkozik, amikor csak az arcocskádat érik közvetlenül a finom meleg sugarak. Azt pedig mindenki tudja, hogy a napvitamin serkenti az endorfinok, a szerotonin és a dopamin termelését, azokét a hormonokét, amelyek elengedhetetlenek a jó közérzethez.

A változatosság gyönyörködtet

Az évszakváltozáshoz – tetszik vagy sem – muszáj alkalmazkodnunk, hiszen a kora délutáni sötétségben nyilván nem tudjuk ugyanazokat a kedvelt tevékenységeinket folytatni, mint amikor még este nyolckor is totál világos van. Erre az időszakra a pszichológusok azt javasolják, hogy a változásra ne kompromisszumként, hanem izgalomként tekintsünk, például a napi testmozgást inkább reggel iktassuk be, aztán jutalmazzuk meg magunkat egy bőséges, gyomrot és szemet is gyönyörködtető reggelivel (vagy fordítva, ki hogyan szereti), mert a korai sötétben aztán sokkal nehezebb rávenni magunkat az edzésre egy átdolgozott nap után. Olyankor már legyen a lenyugvásé a főszerep, és lezárásként iktassunk be a napirendbe egy ötórai teát (ami néha lehet forró csoki is), egy kád fürdőt és egy kis olvasást a kanapén.

Állandó mozgásban

Reflektálva a fentiekre, aki nagyon nem reggeli ember, az ne próbáljon meg erőszakot alkalmazni magán az edzéssel kapcsolatban, de érdemes pár próbát tenni és kitapasztalni, kinek melyik a legjobb időszak a testmozgáshoz, hiszen a rendszeres fizikai aktivitás növeli az energiaszintet és javítja a hangulatot, segít levezetni a feszkót, csökkenti a stresszt és a szorongásokat is. Tehát a fizikai egészség megőrzése mellett egy pont ugyanolyan fontos feladatot kipipálunk vele, és higgyétek el, a szokásos esti pohár borocska erre nem jó megoldás. Nem azt mondjuk, hogy kezdj el készülni a maratonra, egy 30 perces gyorsgyaloglás a kutyával is felszabadítja azokat a bizonyos endorfinokat.

Szabadulj meg az elvárásoktól!

Amikor nehezebb periódust élünk át, sokkal fontosabb, hogy még inkább szem előtt tartsuk a saját igényeinket, és el tudjuk engedni, ki mit vár el tőlünk. Nyilván nem arra gondolunk, hogy sz@rjuk le, amit a főnök kér, vagy szakítsuk meg a sokszor terhes családi köteléket, mert a kötelezettségeknek eleget kell tenni. Hanem arra, hogy csak azért ne menjünk el inni a kollégákkal munka után, költöztetni az unokatesót hétvégén, vagy pizsipartira a gyerekes barátainkhoz, mert nem tudunk nemet mondani, miközben egy porcikánk sem kívánja a dolgot. Ha több énidőre van szükséged, ne ezeket az értékes perceket vond meg magadtól!

Mulass jól!

Mert van élet a fesztiválszezonon is túl (mint azt a koronavírus miatt is megtudtuk sajnos). Szórakozás alatt pedig a táncoláson kívül olyan dolgokra gondolunk, amiket csak és kizárólag ebben a szezonban élvezhettek, mint például a csodaszép megsárgult levelek gyűjtése, mint az általánosban, és ami nem csak a gyerekek kiváltsága, a sült geszetnye evés és forralt bor ivás akkor is, ha mindenhol túlárazzák, ha pedig nem tudsz elvonatkoztatni, akkor süsd meg/készítsd el te magad, nem beszélve a bolond halloweeni beöltözős bulikról. A szórakozás és minden, ami megnevettet, jót tesz az egészségnek!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás