Nemhogy minden hónapra, mostanában minden hétre jut egy világra szóló kapszulakollekció, ami rendesen felborzolja a divatrajongók kedélyeit. A legutóbbi egyértelműen az Adidas x Gucci retró ihletésű együttműködése, amely a sportos ruhák mellett egy sor aranyat érő kiegészítőt is tartalmaz.
Alig tudtuk fékezni az izgalmakat az Adidas és a Gucci egyesülésének hallatán, mert bár az olasz luxusház tavalyi, The North Face-szel való együttműködése sem volt semmi, de azért az Adidas mégiscsak a legnagyobb ikon a saját kategóriáján belül. Alessandro Michele pedig jól tudja, mitől döglik a légy. A jelenleg az egész világon tomboló, régi szép időket visszasíró kollektív nosztalgia úgy látszik, benne is érlelődik, a kollaboráció apropóján pedig ki is élhette magát rendesen. A kreatív zseni egy archív katalógusok által ihletett képsorozatot képzelt el, amelyben a modellek szabadidőruhában pózolnak az élénk hátterek előtt. A konfekciódarabok a két ikonikus márka nyilvánvaló keverékei, egyik sem feltűnőbb a másiknál, ezért a sportos alapdarabokat és szabadidőruhákat az Adidas és Gucci újrakódolt emblémái egyaránt díszítik. A ready-to-wear kollekcióban tréningruhák, ingek, rövidnadrágok, női joggerek, trapéznacik és férfi bowlingingek is helyet kaptak, amelyek – nyilván – együtt és külön is ugyanolyan hitelességgel viselhetők.
Kedvenc részletünk a pulcsik és pólók ujján végigfutó brand identity, ami az egyik karon az Adidas jól ismert, három csíkjában, a másikon pedig a Gucci piros és zöld színkeverékében nyilvánul meg, de a GG monogramhálóval futtatott tornacipő sem egyszerű, amit az Adidas csukott szemmel is felismerhető csíkjai zavarnak össze.
És ami a kiegészítőket illeti… Nem lehet betelni a gyönyörű hibridtáskákkal, amelyeken az Adidas Trefoil és a GG monogram élénk, energikus nyomatai díszelegnek, egyszerre erősítve a két márka örökségét, és persze nem lehet szó nélkül elmenni a legnagyobb geg mellett sem. Az esernyő, ami valószínűleg tényleg a legszebb, amit valaha láttunk, és amin nem kevesebb, mint egy 1290 dolláros árcédula lóg, funkcióját tekintve teljesen használhatatlan, hiszen még a weboldalon is felhívják a figyelmet arra, hogy a termék nem vízálló, vagyis maximum napfényvédelemre és dekorációs célra szolgál. Értjük, high fashion, de ha már egyszer esernyő, nem fért volna bele egy vízhatlan anyag a büdzsébe?
CREDITS
Creative Director: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
Photographer: Carlijn Jacobs