×

Hortus Deliciarum: Jessica Chastain legújabb szerepe a Gucci megbízásából

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2022. 06. 27.

Elérkeztünk a Hortus Deliciarum (vagyis a Gucci Alta Gioelleria kollekció átfogó neve) harmadik felvonásához, amely bemutatásához az elegancia megtestesítőjét, Jessica Chastaint választották múzsának.

Mert mindig van új a nap alatt: a Milánóban frissen bemutatott kollekció a brit énekes és a divatház kreatív igazgatója, Alessandro Michele közti barátság eredménye, amely újraírja a férfi stílus dresszkódját.

A high jewellery ma már nem csak a kifejezetten ékszerekre specializálódott márkák kiváltsága, az elmúlt években a legnagyobb divatházak is beléptek ebbe a nagyon specifikus szektorba. A Chanel, a Dior és a Dolce & Gabbana után ez már a harmadik év, hogy a Gucci is bemutatja exkluzív ékszerkollekcióját az ún. alta gioelleria égisze alatt, amelyet természetesen a zseniális Alessandro Michele tervezett. Ennek eredményeképpen mind a főszereplő választása, mind a kampányzene, mind a fotók tökéletes összhangban vannak, és a kreatív igazgatótól megszokott vágyott álomvilágba repítenek minket. 

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

Alessandro Micheléről köztudott, hogy amellett, hogy erős esztétikai érzékkel bír, igen sajátos elképzelése van a történetmesélésről és annak perspektívájáról. A tervező ezúttal öt téma köré fonta a kollekciót, amelyek természetesen első körben igencsak unikális képzeletének a szüleményei, a valóság pedig, ami ihletésül szolgált, a 19. századi romantikától az 1970-es évekig érő, változatos periódus.

A „fantasztikus útinapló”-ként definiált kollekció egy megszállott gyűjtő értékes emléktárgyaiból áll (ezek az ékszerek maguk), amelyek álmokat és élményeket fognak össze, történeteket és titkokat mesélnek el.

Az első fejezet a tizennyolcadik századi arisztokraták és értelmiségiek világába repít: Róma legszebb kilátásait láthatjuk a Colosseumtól a Pantheonig az 1850 és 1870 között készült, egyedi mikromozaikdaraboknak köszönhetően, ezek vannak beépítve az ékszerekbe.  

A második fejezet egészen a maharadzsák birodalmáig vezet: India és a királyi paloták eklektikus építészete, a vidám kertek bujasága, a selyemruhák színkavalkádja köszön vissza olyan ékkövekben, mint a rubellit, a topáz, a turmelin.

A harmadik rész az Alessandro Michele által annyira szeretett gyöngynek, annak mítoszának, jelentéseinek és szimbolikájának van szentelve. A fehér, krémszínű és fekete gyöngyöt birodalmi topázzal kombinálva csodálatos fülbevalókat, brossokat és nyakláncokat kapunk.

A negyedik fejezetben egy nagy ugrással a 30-as és 40-es évek modernizmusában landolunk: ezt a korszakot geometrikus formájú ékszerek tükrözik, különböző aszimmetrikus és rugalmas modulokkal. Az aprólékos szerkezeti részletek kívánják bemutatni az akkori építészet sajátosságait, amelyeket színes kövek és gyémántok díszítenek, mindegyik ékszer egy önálló remekmű.

És persze ha Alessandro Michele, hova is torkollhatna az időutazás, ha nem a ’70-es évekbe, annak minden jellemzőjével: szabadsággal, felfedezésvágygal, szerelemmel és popkultúrával. 

Creative Director: Alessandro Michele

Art Director: Ezra Petronio

Photographer and Director: Mert & Marcus

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás