Öt évnyi kutatás-fejlesztés után a Nike Forward kollekció termékei 75%-kal csökkentik az amerikai márka szénlábnyomát. Ki legyen innovatív, ha nem a világ vezető sportruházati cége?
Másmilyennek tűnik, mert az is – szögezte le a Nike legújabb fejlesztésének prezentálásakor a lényeget Carmen Zolman, a brand innovációs menedzsere. A márka tervezőcsapatai folyamatosan azon dolgoznak, hogy olyan termékeket tervezzenek, amelyek segítségével a sportolók jobb teljesítményt nyújtanak, kényelmesebben érezhetik magukat, miközben mindez nem megy a Föld rovására sem. Az olyan technológiák, mint a DRI-Fit, a Tech Fleece és a FlyKnit mind kulcsfontosságúak voltak a márka ruházati vonalában, és most, több mint öt évnyi kutatás után, megérkezett a legújabb innovatív vonal, a Nike Forward.
Az új sorozatot már eleve reduktív megközelítéssel tervezték, így ahelyett, hogy a hagyományos többlépcsős gyártási ciklussal készülnének a termékek – fonás, kötés, vágás, varrás és egyebek, míg a cérnából szövet lesz – az új megoldással a tűlyukasztási folyamaton keresztül alakítják közvetlenül szövetté a szálat, ennek eredményeként 75%-kal csökkent a szénlábnyom, igazodva a sportruházati óriás fenntarthatóság iránti elkötelezettségéhez. Az új eljárást egyelőre az ikonikus szürke pulcsin kísérletezték ki, amely eleve újrahasznosított anyagokból például ipari és fogyasztási hulladékból készült.
Ha érzékeny vagy a klímaváltozás problémájára, és szeretnél hozzájárulni a fenntartható divathoz, nem mellesleg pont egy szürke pulcsi hiányzik a gardróbodból, akkor szeptember 15-től keresd a terméket online.
Photos: © Courtesy of NIKE