Idén harmadik alkalommal, október 3. és 9. között várja az érdeklődőket az innovatív és fenntartható formatervezési irányokat bemutató 360 Design Budapest kiállítás a Bálnában.
Az ingyenesen látogatható Red Dot-díjas program korábban több nemzetközi elismerésben is részesült; a világ legismertebb dizájnversenyén (A’ Design Award & Competition) két kategóriában is dobogós helyezést kapott, valamint a 11. Global Eventex Awards díjátadón Virtual Expo kategóriában arany, míg Art Event kategóriában bronz helyezést ért el közel 600 pályamű közül.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a 360 Design Budapest több rangos nemzetközi díj birtokosává vált az elmúlt években. Ezek az elismerések még inkább ráirányítják globálisan is a figyelmet a hazai és a régiós formatervezőkre, valamint Budapestre. Célunk, hogy Budapestet a régió divat- és dizájnfővárosává emeljük a presztízsértékkel bíró rendezvényeink által, és a nemzetközi közönség figyelmét is felhívjuk a hazánkban rejlő kreatív potenciálra.” – beszélt az esemény turisztikai aspektusáról Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. A 360 Design Budapest kiállítás célja, hogy mind a hazai, mind pedig a regionális formatervezők munkáit bemutassa. Idén három kategóriában – feltörekvő tehetségek, magyar formatervezők és 3D-s tervezők – hirdettek jelentkezési lehetőséget azok számára, akik szeretnék izgalmas környezetben bemutatni alkotásaikat a nagyközönségnek. A szakmai zsűri döntése alapján idén összesen 31 hazai márka állíthatja ki munkáit, amelyből 14 az Ügynökség design LAB mentorprogramjában is részt vett.
A feltörekvő tehetségek mellett számos márka 3D kategóriában mutatkozik be a formabontó, virtuális kiállítási térben. A stratégiai célkitűzésekkel összhangban idén több, mint 10 kiemelkedő regionális dizájner csatlakozik az eseményhez, ezzel erősítve a nemzetközi szakmai kapcsolatokat.
„A kiállításon a történetmesélés és a technológia eszközeivel egy olyan élményt kívánunk nyújtani, ami egyszerre köti össze a múltat és a jövőt, valamint a valóságot és a digitális világot. Az MDDÜ több magyar és nemzetközi dizájneseménnyel és szervezettel összefogva – LuCreate Design Development Foundation, Czechdesign, Budapest Design Week, Art Market Budapest, Iparművészeti Múzeum – valósítja meg idei programját, amelyben a kapcsolódási pontok időben, térben és művészeti területek között egyaránt kiemelt szerepet kapnak” – emelte ki Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
Az együttműködés egyik leghangsúlyosabb eleme idén az Inside Art & Design elnevezésű szakmai találkozó, egy dedikált nap a művészet és dizájn területének összekapcsolására. A neves, nemzetközi előadók közreműködésével, világhírű szaktekintélyek előadásaival, kerekasztal-beszélgetésekkel és tárlatvezetésekkel megvalósuló program a képzőművészet és a dizájn közötti átjárhatóság és kapcsolódás lehetőségeibe nyújt bepillantást. Kiemelt előadóként a kerekasztal-beszélgetésen belül például előadást tart a Baxter olasz bútorgyártó vezető tervezőpárosa, Draga Obradovic és Aurel K. Basedow.
A Bálna Budapest épületében megvalósuló eseménysorozat ezúttal a múltat és a jövőt, valamint a virtuális és a fizikai világot összekötve a történetmesélésre, az edukációra és a digitalizációra helyezi a hangsúlyt. Az innovatív dizájntárgyak megtekintése mellett azonban számos szakmai program látogatható idén is. Egyedülálló lehetőség a 360 Design Budapesten, hogy a világ egyik legkiemelkedőbb építésze, a kortárs dizájn egyik elismert mestere, Piero Lissoni keynote előadását is meghallgathatják az érdeklődők.
Ahogy 2021-ben, idén is exkluzív tárlatvezetésre várják a különleges élményt keresőket, amelyek során Dr. Horváth Judit, az Iparművészeti Múzeum Kortárs Dizájn Főosztályának vezetője, Vitáris Iván, az Ivan & The Parazol együttes frontembere, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration főszerkesztője mutatja be a kiállítást saját szemszögén keresztül.
A 2022. október 3-9. között megvalósuló 360 Design Budapest fő célja a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is a magyar és regionális formatervezők széleskörű ismertségének növelése, a hazai designmárkák nemzetközi piacra lépésének elősegítése, értékesítésösztönzése, valamint Magyarország regionális designközponti szerepének erősítése. Az esemény a kortárs tervezők alkotásai által hívja fel a figyelmet a minket 360 fokban körülvevő dizájn mindennapokban betöltött szerepére.