Új régiós márkákkal, a feltörekvő tervezőket is fókuszba emelő változatos tartalmakkal bővül a BCEFW idei programja, amelynek a Millenáris épületei adnak otthont.
A Magyar Divat & Design Ügynökség augusztus 28. és szeptember 3. között rendezi meg a régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW). Megújuló szakmai koncepció, a regionális szerep erősítése és a Z generációra fókuszáló Fashion HUB az őszi rendezvény legfontosabb hívószavai.
A BCEFW célja, hogy hidat képezzen a régiós országok között és kaput nyisson a tervezők számára a nemzetközi színtérre.
A hét elején kezdődő side event rendezvények mellett a lényeg most is a hétvégén lesz. Szeptember 2-án és 3-án összesen 39 márka kollekciója lesz látható. 24 magyar divattervező, továbbá ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb tervezők mutatják be alkotásaikat. A BCEFW során még fontosabb szemponttá vált a hazaiak mellett a regionális márkák szereplése, amit a nemzetközi sajtó, az influenszerek és a buyerek jelenléte is tovább erősít. A régió elismert divatszakmai magazinjainak képviselői érkeznek a helyszínre. A lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia újságírói is a BCEFW-re látogatnak.
A szervezők elkötelezettek abban, hogy lehetőséget teremtsenek azoknak a tehetséges tervezőknek és márkáknak, akik háborús körülmények között élnek és alkotnak. Megtiszteltetést jelent, hogy az SS24 szezonban is kiváló ukrán tervezők bemutatkozására biztosít alkalmat a BCEFW.
A 2024-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW számos újdonságot tartogat. Ezek között az egyik legfontosabb, hogy új szakmai kritériumrendszer alapján kerültek meghatározásra a rendezvény kategóriái. A részletesen definiált keretek a jelentkezés folyamatát is segítették. Az új koncepció a Magyar Divat & Design Ügynökség által 2023 januárjában létrehozott Advisory Board javaslatai alapján valósult meg. Ennek elsődleges célja a BCEFW vonzerejének fejlesztése, elősegítve a közép-kelet-európai országok közötti együttműködést. Mindezt nnak érdekében, hogy még hatékonyabban hívják fel a nemzetközi szakma figyelmét a térség kreatív versenyképességére.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A BCEFW események történetében először kialakított Fashion Hub a tervezők prezentációi mellett számos izgalmas programot kínál a nagyközönség, azon belül is kiemelten a fiatal korosztály számára. A kezdeményezés célja, hogy a Z generáció tagjai közelebbről is megismerhessék a divat világát és a kreatívipar kulisszatitkait. Olyan nem mindennapi előadásokon keresztül, amelyek a Streetstyle fotózás témájába vagy a Tik-tok trendek univerzumába kalauzolnak, de további izgalmas témájú workshopok és kerekasztal-beszélgetések, valamint pop-up store is várjak a látogatókat.
A részvétel ingyenes, bizonyos programokhoz regisztráció szükséges.
Tovább bővül a side eventek köre is. A rendezvény teljes ideje alatt, Budapest több helyszínén kapcsolódhatnak a divatszakma vérkeringéséhez az érdeklődők. A kísérő rendezvények során is fontos szerepet kap a Z generáció megszólítása: az UNREALINDUSTRY a hétvégi napokon pop-up store-ja mellett zenés programmal várja a fiatalokat. A szakmai aktivitások sorát pedig a W Hotel Faces of Budapest programsorozatának első eseménye erősíti. A partnerek által megvalósított programok még tovább színesítik a BCEFW minden korábbinál sokrétűbb tematikáját.