Íme egy olyan hír, amin senki sem fog meglepődni: a pandémiás „maradj otthon” időszak kezdete óta a Birkenstock-papucsok iránti kereslet az egekbe szökött. Nem csoda, hiszen az német cég által gyártott lábbelik kényelmével és tartósságával nem sok márka vetekedhet.
Talán nem vagyok vele egyedül, ha azt mondom, hogy az első hullámot két pár Birkenstockban toltam le. Egy fehérben, ha ki akartam öltözni, és egy feketében – minden máshoz. És mivel az utóbbi időszak legfontosabb hívószava még a divatban is a kényelem volt – és úgy tűnik, egy jó darabig még lesz is – a német brand sem ül a babérjain: máris új, a jövőbe mutató lehetőségek iránt kutat!
Oliver Reichert, a Birkenstock vezérigazgatója nem az a fajta főnök, aki a sikerek láttán hátradőlve örül az eredményeknek (amik ráadásul nem a hatalmas nyaralási kedvnek és lehetőségeknek köszönhetőek), hanem rögtön újabb és újabb területek felfedezésére csoportosítja a forrásait, aminek következtében fejest is ugrott az avantgarde-ba.
A német brand ugyanis a híres londoni alkotóiskola, a Central Saint Martins mesterképzésének végzős diákjaival kollaborált, hogy megalkossa a jövő szandálját. És ha ez nem lenne elég, a projektbe a BA divattörténet és elmélet tanfolyam tervezői és kutatócsoportja is bekapcsolódott, így a designerekből és kutatókból álló csapat – Reichert szerint – a kreativitás szűretlen, filtermentes energiájával töltötte fel a német márka lábbelijeit.
A tíz finalista közül négy végzős alkotó, Alex Wolfe, Saskia Lenaerts, Alecsander Rothschild és Ding Yun Zhang valósíthatta meg terveit, a nevükkel fémjelzett és dombonyomott papucsok tavasszal kerülnek az üzletek polcaira. És hogy a projekt ezen a ponton nem marad annyiban, abban is biztosak lehetünk, hiszen Reichert csak szuperlatívuszokban beszél az együttműködésről:
Amit itt látunk, az igazi innováció” – mondja. „A diákok nem csak színeket vagy anyagokat változtattak, hanem új formákat, új cipőalkotási módszereket fejlesztettek ki. A jövő tehetségeibe való befektetés csakis a szellem szabadságának tiszteletével működőképes. Az előremutató és demokratikus, mindenki számára elérhető és mindenki számára ugyanazt képviselő márkáknak – amilyen a Birkenstock is – ez proritás kell, hogy legyen!
Ez az együttműködés pedig példaértékű minden nagy márka számára, hiszen mikor van itt az ideje a változásnak, ha nem most, hogy az elődök tapasztalatát a fiatalok kreativitásával ötvözve egy a határokon túlmutató új jövőt teremtsünk?