×

Hallottál már a Staycationről?

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 09. 5.

Ez a nyaralás legújabb formája, amiből arra következtetünk, hogy nem kevesen voltak azok, akik nem tudtak, vagy épp nem akartak idén nyaralni menni. A vakáció élménye azonban a legújabb trendek szerint nem az utazás függvénye. 

Ki ne szeretne pihizni egy rövidet ebéd után és a munka folytatása előtt, főképp, ha ilyenkor úgyis minden energiánkat a kajakóma emészti fel? Ezt az időt nyitott szemmel alvásnak is nevezhetnénk, ami a hatékonyságot illeti, de vannak nemzetek – általában azok, akiknél pluszban elviselhetetlen a déli órák melegsége –, ahol a szieszta elhagyhatatlan tradíció, a kultúra szerves része. 

Bármennyire is szembe megy a nyaralásról alkotott sztenderd elképzelésinkkel, a vakációt nem csak vízparton, egy idegen országban és főleg utazással egybekötve lehet élvezni, a pihenés öröméért ugyanis tényleg nem kell messzire menni. Ehhez bőven elég átkapcsolni az agyunkat (meg mondjuk kikapcsolni a telefonunkat), mert attól, hogy nem tudunk legalább hetvenhárom új képet virítani az instára, elkapva a koktélszürcsölés és homokban fetrengés spontán pillanatait bizonyítván, hogy mennyire nyaralunk, még lehet nagyon jól érezni magunkat, ami ugye nem helyrajzi kérdés. Összeszedtünk pár ötletet, amivel tök egyszerűen fel lehet dobni a megszokott környezetben töltött pihenőnapokat, mert azt a hibát még véletlenül se kövessétek el, hogy csak azért nem vesztek ki legalább pár szabadnapot, mert úgysem tudtok/akartok elutazni sehova! És ehhez még mindig nincs késő. 

Reggeli az ágyban

Most őszintén, mikor ittad meg a reggeli habos kávédat az ágyban, egy kis zabkása, friss gyümölcs vagy valamilyen péksütivel kísérve? Ha egyedül vagy, készíts be mindent egy tálcára és mássz vissza vízszintesbe, ha pedig párosban vagytok, akkor felváltva kényeztessétek egymást a szabad reggeleken. És ha úgy gondolod, még ennél is többet érdemelsz, simán kivehetsz egyszer egy hotelszobát a saját városodban is, ami már a reggeli szobaszervíz, de még a bőséges svédasztalos reggeli miatt is bőven megéri!

Maradj köntösben!

Reggeli után ne kapkodj a felöltözéssel, inkább rögtönözz egy welness délelőttöt. Dobj fel egy  tápláló haj- vagy arcmaszkot, arcrollerrel masszírozd a krémedet a bőrödbe hosszú percekig, radírozd át alaposan a tested! Egyszóval kényeztesd magad kedvedre és nyújtsd el az élményt.

Kreatív konyha

Kétféle ember van, aki szeret főzni és aki nem. Ha az előbbiek táborát erősíted, akkor valószínűleg az új ízekkel való kísérletezés feltöltőleg hat rád. Irány a helyi termelői piac és/vagy a gourmet bolt, és készíts el egy olyan nemzet ételét, ahová szívesen utaznál. Ha pedig a főzés felejtős, rendelj házhoz, vagy menj el abba a szuper étterembe, amiről mindenki beszél! És egy dolgot kerülj el nagyon (amit egyébként a hétköznapok során is kellene, csak általában nem sikerül), ne kapkodj az evéssel. Hagyj időt a rágásra, az érzékelésre és az emésztésre. 

Szieszta 

A fentiekhez szorosan kapcsolódik, hogy a kajakómát ne teherként kezeld, hanem a szervezet normál igényeként, úgyhogy add meg neki, amire vágyik! Egy húszperces szundi után olyan lesz, mintha újrakezdenéd a napot. Csak ne aludj be több órára, mert akkor estig használhatatlan leszel. Mondjuk az sem baj. 

Turistáskodj!

Minden városban van olyan hely, műalkotás, múzeum, kert, templom, vagy környék, amit érdemes először vagy újra felfedezni. Keress rá online, biztosan találsz olyan helyeket, amik akár egy kőhajításnyira vannak az otthonodtól! Ha unod a magányt, akkor vond be a programba a városban maradt barátaidat is. 

Az olvasás rítusa

Őszintén: hány könyvre mondtad az év során, hogy ezt majd el kell olvasnom, és mennyit olvastál el közülük? És hány Netflix-sorozatot végeztél ki mindeközben? Az irodalom terápiás értékei felbecsülhetetlenek, érzékenyít, növeli a kreativitást, kikapcsolja az elmét és fejleszti a szókincset, miközben pszichológusok szerint mások történeteinek megélése arra buzdít, hogy mi magunk is bátrabban éljünk, és az olvasás összességében teszi jobbá a közérzetünket. Kuckózz be, némítsd le a telót, teremtsd meg a hangulatot, és olvass.

Ideje mozogni!

Manapság a nyaraláshoz is hozzátartozik a testmozgás, hiszen ez is kikapcsolja az agyat és segít levezetni a stresszt a maga módján, arról nem beszélve, hogy boldogsághormont is felszabadít. Ha nem vagy edzőtermes típus, akkor csatlakozz egy online jógaórához, de ha a szabadba vágysz, tegyél egy nagy gyorssétát, vagy menj el egy kicsit bringázni. Szabin vagy, az időhiány nem lehet kifogás!

Végre aludd ki magad!

Legyél éjjeli bagoly, vagy egy igazi early bird, mindegy, hogy este tízkor kezded vagy hajnal kettőkor jutsz el odáig, a lényeg, hogy kapcsold ki a telódon az értesítéseket, és aludj annyit, amennyit a szervezeted megkíván. Még mindig a beauty sleep az egyik leghatásosabb szépségrutin, pár nap zavartalan alvás után látványos lesz az eredmény!

Na, akkor Bon Voyage!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás