A márka versailles-i bemutatója mérföldkő a mérföldkövek között: nemrégiben megnyílt az első állandó üzletük az Avenue Montaigne Avenue-n, valamint a férfiruházat megjelenése is már csak egy karnyújtásnyira van. Simon Porte Jacquemus és Bastien Daguzan vezérigazgató a versailles-i bemutatón megmutatták, mi vár ránk.
A Château de Versailles-ban rendezett legújabb bemutatójával Simon Porte Jacquemus bekerült a nagyok közé. Kendall Jenner és Gigi Hadid hétfőn a hatalmas Grand Canal mentén sétáltak a kifutón, miközben 150 vendég nézte őket a napernyőkkel tarkított csónakokból, köztük Victoria és David Beckham, Eva Longoria, Monica Bellucci és Adèle Exarchopoulos is.
„A legelső megbeszélés a következőképpen zajlott: „Mondd el az ötleteidet. Úgysem fogjuk tudni megvalósítani, de attól még meghallgatunk” –mesélte Simon Porte Jacquemus a bemutató után. Az eltökéltségéről ismert tervezőnek a hónapokig tartó egyeztetések után végül persze sikerült meggyőznie a helyszínt. Az esetleges megállapodást azzal az érveléssel vitte véghez, hogy a márkáján keresztül a fiatalabb közönségre játszik.
A márkám a fiatalokhoz kötődik. Azt hiszem, Versailles is ezért döntött úgy, hogy engem választ, és elkezdjük a kapcsolatépítést. Mert Versailles-t nem tudod kibérelni, ez egy együttműködés. Ez valami különlegesebb dolog. Az, hogy ezt ma megtehetem, nagyon különleges számomra.
A Jacquemus egyre nagyobb, és a versailles-i bemutatóval a márka egy újabb mérföldkőhöz érkezett. Az árbevétel tavaly meghaladta a 200 millió eurót, miközben ez 2021-ben még körülbelül 100 millió euró volt, és jelenleg 250 alkalmazottat foglalkoztatnak. A 2023-as évre Bastien Daguzan vezérigazgató nem ad célt, de azt mondja, hogy a márka jó úton halad, hogy 2025-re elérje az 500 millió eurót. Az ehhez vezető stratégia magában foglalja a magasabb árkategóriájú pozicionálást, a férfiruházat fejlesztését és az amerikai terjeszkedést. Már most is világszerte jelen vannak. Ezt bizonyítja a Montaigne Avenue-n található állandó üzlethelyiség, a Saint-Tropez-i strand, valamint a Comói-tónál és Positanóban található pop-up üzletek is. Ezek mellett pedig a Nike-val is folyamatban van az együttműködésük.
„Nem tudom. Mindenesetre kezdünk egy érdekes márkává válni, nem csupán tervezői márka, hanem tágabb értelemben vett márka is vagyunk” – mondja Daguzan. A Monteigne Avenue-n lévő üzlet a Dior szomszédságába került, a történelmi flagship store-hoz közel. Az üzletet egy ideiglenes pop-upnak szánták, de a nagy siker és az érdeklődés miatt állandóvá vált. Ez a márka első önálló üzlete, ráadásul további boltok nyitása is napirenden van, elsőként az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. A pop-upok továbbra is a stratégia részét képezik majd.
A bemutatón egy új, Le Calino nevű, magasabb pozícionálású kézitáskát mutattak be (a Le Bisou nemrégiben bevezetett, alacsonyabb árfekvésű, fiatalabb ügyfélkört megcélzó táskáját követően). „Igyekszünk többféle pozicionálással rendelkezni, hogy a márka örökérvényű legyen” – mondja Daguzan. A kiegészítők (élükön a kézitáskákkal) az eladások mintegy 60 százalékát teszik ki.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A hétfői bemutató a „Le Chouchou” (vagy scrunchie) nevet kapta, utalva a kifutón látott pufi ruhákra, melyeket Diana hercegnő és Marie Antoinette ihletett. „Az itt bemutatott kollekciók mindig is utaltak valamilyen módon a kastélyra” – jegyezte meg a Château de Versailles elnöke, Catherine Pégard. A kollekcióban drámai szabású ujjak, levágott krinolinok és scrunchie-stílusú kapucnik szerepeltek. Három menyasszonyi ruha zárta a bemutatót, amelyek kék, fehér és piros, azaz a francia zászló színeiben pompáztak.
A márka igen magasra tette a lécet a versailles-i bemutatóval, így felmerül a kérdés, hogyan tovább ezután? Talán még a Jacquemus sem tudja, mindenesetre mi már nagyon várjuk a következő dobásokat!
Borítókép és képek: Vogue