×

Keratindiéta: ezeket az ételeket fogyaszd, ha csodás hajkoronára vágysz!

ENGLISH VERSION IS AVAILABLE
by
2021. 10. 6.

Arról már írtunk, hogyan fokozhatod az étrendeddel a szép bőrhöz elengedhetetlen hialuronsav termelését, most pedig jöhet a hajápolás belülről!

A hajunk minőségét – akárcsak a bőrünkét – nagyban befolyásolják a környezeti hatások, a szezonális időjárásváltozás és persze az életmódbeli szokásaink, mint a stressz mennyisége, vagy a táplálkozási rutin. Ne aggódjatok, nem az következik, hogy költözzetek vidékre, termesszetek saját paradicsomot, dobjátok el a mobilt és ne idegeskedjetek többé semmin, ami jelentéktelen, mert ezektől a hasznos tanácsoktól mi is ugyanúgy hülyét kapunk. Viszont – és ez a jó hír – az egyik legfontosabb dolog kulcsa a kezünkben van ahhoz, hogy egészségesebben éljünk, ez pedig a megfelelő és specifikus táplálkozás, amellyel igencsak megtámogathatjuk a szervezetünket, na meg a professzionális hajápolási készítmények hatékonyságát.

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

via GIPHY

Íme tehát pár természetes keratinforrás, amit érdemes az étkezőasztalra pakolnotok!

Borsó

Ez a finom zöld bogyó a jelentős C és K-vitamin tartalma mellett igen nagy mennyiségben tartalmaz cinket, ami elősegíti a keratin termelését a szervezetben, és ha ez nem lenne elég, még a kalóriatartalma is kimondottan alacsony!

Pulyka

A pulykahús kiváló B-vitamin- és fehérjeforrás, amely szintén fokozza a keratin termelését, így érdemes heti kétszer az étrendbe csempészni. Ha pedig H-vitaminban gazdag gombaféléket választunk köretnek, azzal még erősebbé tehetjük a hajunk szerkezetét.

Lazac

A lazacban – és általában a legtöbb halfélében – köztudottan sok a lizin, ami a fehérjékben megtalálható esszenciális aminosavak egyike. Egy étkezésen belül olajos magvakkal, mondjuk egy teáskanálnyi lenmaggal vegyítsd, ezzel nagyban hozzájárulsz a hajad szépségéhez.

Tojás

Bocs vegánok, ez van! A tojás a lehető legtermészetesebb keratinforrás, olyan aminosavakat és ásványi anyagokat – például cinket, vasat és szelént – tartalmaz, ami elősegíti a keratin integrációját a szervezetben, támogatva ezzel a hajnövekedést!

Rukkola

Amellett, hogy a rukkola finom, köztudottan kiváló C-vitamin forrás, ami elősegíti nemcsak a keratin, de a kollagén termelését is, amire a szervezet önmagában nem képes. Sose hagyd ki a salátádból!

No, ha kellőképpen éhesek lettetek, irány a bolt vagy a hűtő a fentiekért!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás