Szerencsére sokkal több dolog, mint 2020-ban, és bár az élet még mindig nem állt vissza a régi, fényes kerékvágásba, azért bőven volt minek örülnünk.
Új üzletnyitások, irodalmi események, művészeti kiállítások, magazinmegjelenések és sok izgalmas kollaboráció is tarkította 2021-et annak ellenére, hogy az év elején ismét óvatosan tapogatózva szőttük a terveket. De ahogyan az lenni szokott, kettőt pislogtunk, és máris a tavasz derekán találtuk magunkat.
A hazai közönség számára eddig kevésbé ismert luxusmárkával, a Falconerivel erősíti Magyarországi jelenlétét az olasz Calzedonia cégcsoport, ráadásul nemcsak itthon, de egész Kelet-Európában a Fashion Streeten nyitott meg az első üzlet, amely a magas minőségű kasmírtermékeivel kényezteti a vásárlókat. Az olasz anyacég – amelyhez a névadó brand mellett az Intimissimi és a Tezenis is tartozik – számára is izgalmas mérföldkőnek számított az üzletnyitás, mert bár a luxuskategóriás Falconeri 2009 óta a Calzedonia csoport része, és jelenleg 12 országban több mint 100 üzlettel működik, mégis ez az első kelet-európai közönséget célzó egysége.
A huszadik századi magyar irodalom meghatározó, nemzetközileg is elismert írója 120 évvel ezelőtt, a mai a Deák Palotában látta meg a napvilágot – erre emlékeztünk május elsején, és emléktáblát is avattunk a tiszteletére. A megemlékezést Juhász Anna irodalmár nyitotta meg, aki Szerb Antalhoz kötődő személyes élményei mellett arról is beszélt, hogy az alkotó életműve bár sokak számára egyetlen kedvenc olvasmányt jelent, mégis jelentheti mindenkinek ugyanazt: az olvasás szeretetét. Az emléktáblát megnézhetitek a Deák Ferenc utca 15. szám alatt található épület homlokzatán.
Május végén megjelent a Fashion Street Magazin tavaszi/nyári lapszáma, amely a szerelem megunhatatlan témája köré fonódott, a címlapon Mihalik Enikővel. És amitől igazán különleges volt ez a lapszám a számunkra, az az, hogy a Fashion Street Magazin ettől a számtól kezdve mindenki számára elérhetővé vált, hiszen végre kivonultunk a lappiacra, hogy mindenkinek lehetősége legyen elmerülni kétszáz oldalnyi lenyűgöző, vizuális és szöveges tartalomban.
Az idei első művészeti kiállításunkon egy abszolút hiánypótló kreatív kiadvány megjelenését ünnepeltük szeptember 18-án a Deák Palotában. A hazai tervezőgrafikusok kreatív világába nyújt betekintést a TypoHungry – Tipográfia Magyarországon a XXI. században című kötet, amely a 2015-ben indult ArtHungry független online közösségi oldal és művészeti portál gondozásában jelent meg.
Az eddigi legizgalmasabb művészeti kiállításnak adott otthont a Fashion Street Gallery novemberben, a Beck Zoli intrójával és akusztikus koncertjével felvezetett megnyitó méltó vigíliája volt a békéscsabai művész munkáit bemutató tárlatnak, akinek a neve (sokkal többek között) a Fashion Street Magazin tavaszi/nyári lapszámának címlapfotóanyagáról lehet ismerős.
A nyugodalmasabb nyár után fantasztikusan indult az ünnepi szezon a Fashion Streeten: a karácsonyi fények felszerelésével egyidőben, extravagáns programok közepette nyitotta meg kapuit a legmenőbb magyar márka, a Dorko legnagyobb üzlete, amely a DRK Holiday Pop-Up Store.
Ha már ünnepi szezon, egy adománygyűjtő kezdeményezésnek is a részesei voltunk: a Corvinus Egyetem végzős hallgatóinak egy csoportja a Csodalámpa Alapítvánnyal közösen szervezett jótékonysági kiállítást a Fashion Street Galleryben, amelynek köszönhetően több mint félmillió forintot sikerült összegyűjteni a beteg gyerekek kívánságainak valóra váltásához.
December elején megjelent a Fashion Street Magazin őszi/téli lapszáma, amely elsősorban (de csak többek között) a magyarság körül forog, persze nem kevés csavarral. Milyen kritériumok alapján határozzuk meg azt, hogy valaki magyar-e vagy sem? És ki mondja – vagy épp ki tiltja – ezt meg nekünk? Nemzeti identitásunk egy mások által befolyásolhatatlan dolog, ami sokszor még a születés demográfiai körülményeitől sem függ, nemhogy rassztól vagy nemi orientációtól. The HUNGARIAN Issue – aki nem hiszi, járjon utána!
Az ArtHungry.com kreatív közösségi oldal hetedik díjátadójára december 11-én került sor a Deák Palotában. Az este folyamán átadásra kerültek a Grafika & Design tematikában meghirdetett pályázat fődíjai, különdíjai és persze a közönségdíj is, az alkotásokat pedig egy pop-up kiállítás keretein belül ti is megcsodálhatjátok!
Év végére még egy izgalmas – és legfőképpen ínycsiklandó – boltnyitás tarkította a Fashion Street életét, hiszen végre megnyitott a Delizia, amely nem csak egy üzlet. Egyszerre sarki fűszeres, gasztrobár, pékség, kávéház, csemegebolt. Gyors találkák, hétvégi és hétköznapi bevásárlások, brunchok és koccintások helyszíne, vagyis egy olyan közeg, amelyben a vendégek a vásárlás új dimenziójával találkoznak a belváros közepén, ezentúl a Fashion Streeten.
És még mindig nem értünk a végére, hiszen egy igazán izgalmas együttműködés is kezdetét vette a karácsonyi szezonban: a Pappas Auto a Fashion Streetre hozta el egyik leginnovatívabb, legexkluzívabb modelljét: a Mercedes-EQ termékcsalád zászlóshajója, az EQS egy ünnepi hangulatú üvegvitrinben várja a látogatókat az ünnepi forgatagban. És ez még csak a kezdet! A Pappas Auto kiállítóvitrinje ugyanis az ünnepek után is marad a Fashion Streeten: a pergola folyamatosan megújuló külsővel várja majd a jövő évben is a látogatókat, melyben újabb és újabb modellek kapnak helyet.